שוק המטבע בעולם: המסחר בדולר מראה סימני יציבות מול השקל ושערו עולה לעומת רוב המטבעות האחרים. במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר כי "נמשך הפיצול בין המגמה של הדולר בעולם לבין המגמה של הדולר מול השקל. בשעה שמדד הדולר העולמי מטפס לשיא של ארבעה וחצי חודשים, הדולר-שקל שובר מתחת לרף 3.85 ומגיע ל-3.84. 3.85 הוא קו האמצע של הטווח הרחב שבין 3.80 ל-3.90, והשבירה מתחת ל-3.85 עשויה לדחוף את הצמד מטה לעבר האזור התחתון של הטווח.



אחד הגורמים שתומכים בשקל הוא העמדה של בנק ישראל, השוללת לפי שעה את השימוש בכלים לא קונבנציונאליים כגון ריבית שלילית או הרחבה כמותית, וזאת בשעה שבנקים מרכזיים אחרים בעולם כגון הבנקים של יפן, בריטניה וגוש האירו מוציאים לפועל מדיניות כזו. היום יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית החודשית. הבנק אינו צפוי לשנות את גובה הריבית, ואם בהצהרת המדיניות ובמסיבת העיתונאים ידבוק הבנק בעמדה הזו, השקל צפוי להתחזק.



זו גם הסיבה שמחזקת את הדולר בעולם למול יתר המייג'ורס. נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים שוב העלו על הפרק את האפשרות כי הפד יעלה את הריבית השנה, כאשר ההערכה הרווחת מדברת כעת על העלאת ריבית בדצמבר. על פי נתוני ה-CFTC‏ (ועדת המסחר בחוזים עתידיים על סחורות) היקף פוזיציות הלונג על הדולר הוא הגבוה מאז תחילת חודש יוני, מה שמעיד על האמון הגובר של הסוחרים במטבע האמריקני. המשך נתוני המאקרו החיוביים בארצות הברית צפויים לחזק את הערכות הריבית ולתמוך במסחר בדולר בעולם".