הדולר האמריקאי אמנם נחלש בעולם בעקבות שורה של נתונים כלכליים לא מחמיאים שפורסמו אתמול, בעיקר נתוני פריון מאכזבים, אך בישראל הוא דווקא מתחזק. אתמול שערו היציג של המטבע האמריקאי אמנם ירד ב-0.236% ל-3.812 שקלים, אך הבוקר, במסחר הבין בנקאי, הוא עולה ב-0.15% ל-3.8166 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לרדת ונשבר מתחת לרף 3.82 לעבר 3.815, וזאת על רקע חולשתו של הדולר בעולם, שאיבד בימים האחרונים את המומנטום החיובי שנוצר בעקבות דוח התעסוקה. שבירה מתחת ל-3.81 עשויה שוב לסלול את הדרך לבחינה נוספת של הגבול התחתון של הטווח ב-3.80".



אמש איבד הדולר גובה בעקבות נתוני הפיריון המאכזבים בארצות הברית, ובשווקים ממתינים כעת לנאומה של יושבת ראש הפד ג'נט ילן בג'קסון הול ב-28 באוגוסט, כדי ללמוד על הסיכויים להעלאות ריבית בספטמבר או בדצמבר. ההערכה הרווחת בשוק היא כי הבנק הפדרלי ימתין עד אחרי הבחירות ויעלה ריבית בישיבתו בדצמבר.



מלבד זאת, התנודתיות בשווקים ממשיכה להיות נמוכה וזאת על רקע חופשת הקיץ ונפחי המסחר הדלילים יחסית בתקופה זו של השנה. גם היומן הכלכלי הדליל השבוע ממתן את התנודות.