מייסד ומנכ"ל חברת קומברס לשעבר, איש העסקים הישראלי קובי אלכסנדר, יוסגר לארצות הברית ויעמוד לדין על חלקו בפרשת הבקדייטינג - ניסיון להטות את שוויין של אופציות המניות של החברה, כך דווח היום (שני) בכלי התקשורת בארצות הברית.



אלכסנדר (64), המתגורר בעשר השנים האחרונות בנמיביה, אליה ברח כדי להימנע מהסגרה, הסכים להגיע לרצות הברית ולהודות באשמה בסעיף אחד, כך אמר עורך דינו בנג'מין ברפמן.



ההסכם מביא לסיומו מו"מ רגיש בן שנתיים ימים בין משרד המשפטים האמריקאי והרשויות בנמיביה. איש העסקים הישראלי היה אמור להופיע הבוקר (שני) בפני שופט מקומי על מנת לסכם את חזרתו לניו יורק. ממשרד המשפטים בוושינגטון לא נמסרה תגובה.



ב-2006 הואשם אלכסנדר על ידיד חבר מושבעים בתכנון מזימה בת 15 שנה שמטרתה היתה להשפיע על שווי האופציות של החברה בראשה עמד. בנוסף הוא הואשם בהלבנת הון לאחר שבהעביר מיליוני דולרים לחשבונות פרטיים בישראל, ובשוחד והדחת עדים בניסיון להשפיע על חשב החברה לקחת את האשמה עליו.  



בעת שהותו במדינה האפריקאית, התגורר אלכסנדר בקהילה סדורה סמוך למסלול המראה, אך בית המשפט אסר עליו לעזוב את הארץ ואיים עליו במעצר אם ינסה לעשות כן. אלכסנדר תרם מיליוני דולרים למטרות צדקה בנמיביה - לתלמידים בבית הפסר ולדיור לעניים. הוא ואשתו הקימו בתי תמחוי וקיבלו הכרה בתקשורת המקומית ככאלה שהאכילו מאות ילדים מדי יום.



התביעה בארצות הברית האשימה את אלכסנדר, בכך שניצל את כספי בעלי המניות בקומברס על מנת לשחד את ממשלת נמיביה, דבר שריצ'ארד מטקף, עורך דינו המקומי הכחיש: הוא רשאי להיות כאם ולקחת חלק בכלכלה המקומית".



במהלך השנים הגיע אלכנסדר במספר לפשרה במספר תביעות שהוגשו נגדו על ידי בעלי המניות בקומברס. בנוסף הוא הסכים לשלם 60 מיליון דולר לחברה שייסד וויתר על התביעה הנגדית נגדה. ב-2010 הוא הגיע לפשרה עם רשות ניירות הערך האמריקאית - ה-SEC - ושילם לה 53 מיליון דולר.