שערו היציג של הדולר, שעלה אתמול ב-0.052% ל-3.817 שקלים, ממשיך לעלות גם הבוקר (רביעי) ב-0.13% ל-3.8219 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר שטיפס בתחילת שבוע המסחר לשיא ב-3.83, הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-8 באוגוסט, יחס הדולר-שקל נסוג מעט לאחור אבל עדיין שומר על כוחו מעל רמת המפתח של 3.82". היחס בין הצמד מתחזק על רקע ההערכות כי שערי הריבית יעלו מיד אחרי הבחירות לנשיאות ארה"ב.



גם בעולם מופיע תיקון קל של הדולר ומימושי רווח, זאת לאחר ההתחזקות של הדולר והאג"ח של ממשלת ארצות הברית בשבועות האחרונים בעקבות הצפי להעלאת ריבית בדצמבר. מדד המחירים לצרכן, שפורסם אמש והצביע על אינפלציה שנתית של 1.5% - העלייה השנתית הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014 – חיזק גם הוא את ההערכה כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית בישיבתו בדצמבר.



דבריו של המשנה פישר בתחילת השבוע, לפיהם השארת הריבית ברמה כה נמוכה למשך תקופה ממושכת עשויה לדרדר את הכלכלה שוב לשפל, ככל הנראה משקפים את העמדה השלטת בקרב חברי הפד ומבטאים את נחישותו של הבנק לנרמל מעט את גובה הריבית וזאת למרות נתוני המקרו המעורבים. בשווקים ימשיכו לעקוב בשבוע הקרוב אחר נתוני המקרו והתבטאויות חברי הפד, וככל שנתוני המקרו יהיו טובים וככל שההתבטאויות ימשיכו לאותת על העלאת ריבית הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק.