שערו של הדולר לעומת השקל ממשיך לעלות: במסחר הבין-בנקאי של הבוקר (חמישי) הוא עולה ב-0.355% ל-3.8325 שקלים. זאת לאחר שאתמול שערו היציג עלה ב-0.052% ל-3.819 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר תיקון קל, הדולר-שקל שוב דוחף מעלה ופורץ מעל רף 3.83 לרמה הגבוהה ביותר מאז שמונה באוגוסט, זאת בעקבות הציפיות הגוברות להעלאת ריבית של הפד בדצמבר ועל רקע נתוני המקרו המשופרים שהתפרסמו בימים האחרונים בארצות הברית".



גם הגדלת הפער בסקרים של הילרי קלינטון על פני דונלד טראמפ מחזקת את הסנטימנט בשוק כלפי הדולר. היום יעקבו בשווקים בעיקר אחר ישיבת הריבית של ה-ECB (הבנק המרכזי של אירופה), שעשויה לחולל תנודתיות בכל שוק המט"ח ובדולר בפרט. בשוק ממתינים לראות האם נשיא הבנק מריו דראגי ירמוז על תחילת צמצום תכנית ההרחבה הכמותית המסיבית שמיישם הבנק. אם דראגי אכן יאותת על כוונתו לצמצם את היקף רכישות האג"ח בחודשים הקרובים, הדבר עשוי לטלטל את שוק האג"ח העולמי ולהביא לזינוק בתשואות.



במקרה כזה, גם הדולר צפוי להתחזק בעקבות העלייה בתנודתיות ובתשואות. עם זאת, ההערכה הרווחת היא כי הבנק ימתין עוד מספר חודשים עד שיחל בצמצום ההרחבה הכמותית.