שערו של הדולר עולה הבוקר (שני) ב-0.03% ועומד על 3.8742 שקלים, זאת בהמשך לצפי כי הריבית הדולרית תעלה עד לסוף השנה האזרחית. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "'אפקט טראמפ' ממשיך להשפיע על הדולר, כאשר המדד שלו נועל את העלייה הדו-שבועית הגדולה מזה כ-20 חודשים".



גם יחס הדולר-שקל פורץ את מחסומי ההתנגדות ומטפס עד ל-3.88, הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש יולי. הראלי של הדולר ממשיך להתבסס על הספקולציות כי טראמפ ינקוט מדיניות פיסקאלית מרחיבה שתביא לעליית האינפלציה ועל כן תחייב העלאות ריבית בקצב מהיר יותר. עם זאת, ברמה הטכנית, אנליסטים רבים מעריכים כי הראלי הרחיק לכת יתר על המידה בשלב זה, בטח לאור העובדה כי טראמפ טרם נכנס לתפקידו ומדובר בספקולציות בלבד, וכי המטבע האמריקני נמצא בקניית יתר ובסבירות גבוהה לתיקון.



התיסוף החד בדולר מתחיל לעורר דאגה גם בקרב קובעי המדיניות, זאת מאחר שהמטבע החזק עשוי להזיק לייצוא האמריקני. גם עליית התשואות בשוק האג"ח הממשלתי האמריקני מתחילה לעורר דאגה, מאחר שהיא מכבידה את נטל החוב על הכלכלה האמריקנית. אם גם הדולר וגם התשואות על אג"ח ימשיכו לטפס, הדבר עלול להעכיר את הסנטימנט בשוק ולגרום לנסיגה.