תומכי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ פתחו במחאה הפוכה כנגד רשת בתי הקפה האמריקאית "סטארבקס" - בכך שהם מזדהים בשם "טראמפ" כשהם מגיעים לרכוש קפה. המחאה החלה לאחר שעלה לטוויטר סרטון שבו נראה עימות בין עובדת הרשת למספר לקוחות, כאשר אחת מהן סירבה לכתוב את השם טראמפ על כוס הקפה של הלקוח. בעקבות התפרעות שהחלה במקום, הזמינה העובדת משטרה. 


מטרת המוחים היא לגרום למוכר ("בריסטה") לקרוא להם בשם "טראמפ" ולכתוב את השם על כוס הקפה, כפי שנהוג ברשת כשלקוח מזמין משקה. לאחר הרכישה, הם מצטלמים עם הכוסות המזוהות כל כך עם הרשת ועליהן הכיתוב TRUMP. במידה ומסרבים לשרת אותם בגלל ההזדהות עם טראמפ הם מתעדים את האירוע. ואכן, מספר לקוחות טענו כי סירבו לשרת אותם לאחר שביקשו זאת, וציינו כי הם רואים בזה הפרה של זכויותיהם. התמונות והסרטונים הועלו לטוויטר תחת ההאשטאג #TrumpCup, שהפך ויראלי בסוף השבוע האחרון.







אך למרות התמונות הרבות שעלו, ישנם רבים שטוענים כי המחאה הזו אינה אפקטיבית, ושאם רוצים לפגוע ברשת מסחרית - אז יש דרכים טובות יותר לעשות את זה, מאשר לעודד קנייה שם.



זו אינה הפעם הראשונה שהכוסות המזוהות כל כך עם סטארבקס היו מעורבות בשערורייה. בשנה שעברה הרשת שינתה את העיצוב המסורתי של הכוסות המיוחדות שהיא משתמשת בהן לכבוד חג המולד והלקוחות זעמו על כך והגדירו זאת כ"מתקפה" נגד המסורת שלהם. יש המשווים בינה לבין המחאה הנוכחית.