הסתבכות נוספת: חברת "טבע" חוקרת טענות שהועלו על ידי מודיע אנונימי, לפיו החברה שיחדה רופאים במערכת הבריאות הממלכתית ברומניה כדי שירשמו תרופות שהיא מייצרת, כך אמרה דוברת החברה, על פי פרסום בסוכנות הידיעות רויטרס. החקירה הפנימית באה על רקע ניסיון של החברה להגיע לפשרה בחקירה של הממשל האמריקאי לפיה היא נתנה שוחד במספר מדינות אחרות. הדוברת אישרה את המידע אך סירב למסור פרטים נוספים.



על פי הדיווח, המודיע אמר לטבע שהאשמות הועברו גם לרשות לניירות ערך בארצות הברית ולמשרד המשפטים בוושינגטון. דוברים של שני הגופים סירבו להגיב על הנושא. 



החקירה החלה כבר ב-2015, לאחר שהמודיע האשים את החברה בסדרת מיילים, החל באוקטובר 2015 עד לחודש שעבר, ששילמה לרופאים על ייעוץ ונאומים וכיסתה את עלויות הנסיעות שלהם לחו"ל. בתמורה, הרופאים המליצו על תרופת הקופקסון, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, "לחולים רבים ככל האפשר", כתב המודיע במייל למנכ"ל החברה, ארז ויגודמן ולוועדת הביקורת שלה.



אחת הדוגמאות שמובאות במייל, על מנת להציג את התשלומים הלגיטימיים, המודיע טען שטבע סיפקה לרופא אחד מצגת מוכנה מראש שתוצג באחד הכינוסים. המודיע לא סיפק מידע לגבי גובה התשלומים. 



על פי הדוחות הכספיים של החברה, שהוצגו בחודש שעבר, תרופת הקופקסון היא אחת החשובות של החברה והכניסה לה 1.1 מיליארד דולר במכירות ברבעון האחרון - 19% מסכך ההכנסות הכולל של החברה.



החוק האמריקאי אוסר על שוחד אנשי ממשל זרים לטובת העסק, בלי קשר האם התשלום נעשה ישירות או באמצעים אחרים, כמו אספקת בידור או לשלם על טיסות לחו"ל. טבע נסחרת בבורסה של ניו יורק ויש לה חברות בת בארצות הבית. 



בדוחות הכספיים שפורסמו בחודש שעבר, אמרה החברה כי היא נמצאת בדיונים מתקדמים עם משרד המשפטים והרשות לניירות ערך בארצות הברית על מנת להגיע לפשרה בנושא ההאשמות על תשלום שוחד ברוסיה, מקסיקו ואוקראינה. החברה גם הקציבה 520 מיליון דולר לתשלומי קנסות עתידיים.



עוד נמסר מן החברה, כי על מנת להתמודד עם ההאשמות, היא חיסלה את "יחסיה העסקיים הבעייתיים עם צדדים שלישיים", פיטרה עובדים שפעלו בשיטות פסולות, ביצעה שינויים בהנהלות חברות הבת ויצאה ממספר מדינות.