הרשות להגנת הצרכן בארצות הברית פרסמה אזהרה מפני שימוש בצעצועי הספינר הפופולריים בקרב ילדים קטנים, לאחר שתי תקריות בהן ילדים בלעו חלקים מהמשחק. בהצהרה רשמית של הרשות נמסר: "אנחנו מייעצים להורים להרחיק את הספינרים מילדים קטנים מחשש לחנק. תזהירו גם ילדים מבוגרים יותר לא לשים ספינרים בפה". 

שתי תקריות חנק כאלו ארעו בשבועות האחרונים באורגון ובטקסס בארצות הברית. באירוע בטקסס, שמה לב אמא מיוסטון כי בתה נחנקת במושב האחורי. היא ביצעה בה תמרון היימליך, והוציאה מקנה הנשימה שלה חלקי ספינר בו שיחקה. הילדה ניצלה לאחר שהגיעה למרכז רפואי סמוך. 
הצעצוע, שיש שטוענים שעוזר נגד הפרעות קשב אך מומחים טוענים כי אין לכך ביסוס, הפך בשבועות האחרונים ללהיט ענק בישראל ובעולם. באיביי, למשל, יש מעל 400 אלף תוצאות חיפוש למילה ספינר. הספינרים מוצעים שם במגוון הצבעים והצורות ובטווחי מחירים רחבים, החל משני דולר עם משלוח חינם. מחירים דומים אפשר גם למצוא באתר הסיני אליאקספרס, שגם מציע שלל דגמים של הספינרים. "לפני כחמישה חודשים התחיל באליאקספרס איזשהו באז למוצרים שכביכול אמורים להרגיע, ולהעסיק את הידיים שלנו, כמו קוביית הפלא (fidget cube), והספינר הגיע כחלק מהגל הזה", סיפר ל"מעריב" עומרי מעברי, מנהל פרויקטים באתר זיפי, המאפשר לקנות בעברית מפלטפורמות מובילות מחו"ל.