לאחר מובילאיי ופלייטיקה, הגיע עוד הישג יוצא דופן למדע הישראלי. חברת "פארמה קיט", שהחלה את דרכה במכון ויצמן הישראלי, תימכר בסכום אסטרונומי של 11.9 מיליארד דולרים לחברת התרופות האמריקנית"גילאיד סיינטס". על פי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, גילאיד צפויה לבצע את העסקה במזומן. החברה צפויה לשלם כ-180 דולר על מנייה, מה שאומר כי היא הסכימה לשלם 29 אחוזים יותר מהשווי שלה בתום המסחר ביום שישי האחרון.

קייט פארמה נחשבת לשחקן מרכזי מאוד בכל הקשור לטכנולוגיה חדשה במלחמה בסרטן, והטכנולוגיה רותמת את המערכת החיסונית של הגוף להילחם בסרטן. החברה עצמה יושבת בקליפורניה, המרוויח הגדול של העסקה הוא ללא ספק ד"ר אריה בלדגרין, מייסד החברה, אשר ביסס את החברה על ידע שפותח במכון ויצמן ובמרכז האמריקאי לחקר הסרטן. גילאיד סיינטס נחשבת למומחית בתחום המחלות המדבקות.

"חברי הצוות בחברה היו במשך שלושת העשורים האחרונים מהמובילים בתחום", נכתב אתר החברה, כיום אנחנו מוביים את הטיפול החסוני בתאי T מהונדסים, מה שהופך את הטיפול בסרטן למשהו שעשוי להיות פריצת דרך גדולה ביותר מאז החלה הכימותרפיה, לפני כ-60 שנה", נכתב באתר החברה. "המשימה הגדולה שלנו היא ריפוי הסרטן", מבהירים בחברה, "זהו לב המחקר שלנו, מהמחקר המוקדם ועד פיתוח המוצר". התרופה המרכזית של קייט, axi-cel, עומדת בפני אישור בארה"ב ובאירופה. וההערכה היא שהמכירות שלה יגיעו ל-1.7 מיליארד דולר - אחת מעשר התרופות המובילות מבחינת פוטנציאל המכירות.
ד"ר אריה בלדגרין. צילום: יח"צ