מטוס של חברת אייר פראנס נאלץ לבצע נחיתת חירום במזרח קנדה ביום שבת בערב אחרי שאחד המנועים התפוצץ במהלך הטיסה מעל האוקיינוס האטלנטי. לא היו נפגעים ובחברה הודיעו כי עדיין לא ברורה הסיבה לתקלה החמורה. האיירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, היה בדרכו מנמל התעופה שארל דה גול בפריז ללוס אנג'לס עם מאות נוסעים. זמן קצר אחרי שהמטוס חלף מעל גרינלנד, נשמע לפתע קול חזק והחלו מורגשות רעידות. בצילומים שהעלו נוסעים לרשתות החברתיות נראה המנוע הראשון מצד ימין ללא הכיסוי החיצוני והמאוורר.



"ביצעתי כמה מתיחות של יוגה ופתאום הרגשתי כאילו אנחנו מתנגשים בג'יפ בגובה של 35 אלף רגל", סיפרה הנוסעת פמלה אדמס לתאגיד השידור הקנדי. "זה לא נשמע כמו פיצוץ אלא כמו תקלה במנוע". "פתאום היה רעש וכל המטוס רעד", הוסיף הנוסע ג'ון בריקהד.



יותר משעה וחצי לאחר הפיצוץ, ביצע המטוס נחיתת אונס בשדה התעופה של גוס ביי בצפון־מזרח קנדה, שם המתינו להם צוותי חירום. עם זאת, הנוסעים נאלצו להמתין בתוך המטוס עד שהתאפשר להם לצאת. "אף אחד לא אמר לנו למה, אבל ההערכה היא שאין להם מקום ליותר מ־500 בני אדם, כי זו ככל הנראה כל האוכלוסייה של גוס ביי", אמר בירקהד.



באייר פראנס ציינו כי המנוע ספג נזק חמור במהלך הטיסה וכי הם החלו לבדוק את נסיבות האירוע. "צוות הטייסים והדיילים המיומן ניהל באופן מושלם את התקרית הרצינית", הדגישו גורמים בחברת התעופה הצרפתית.