רשות התעופה האזרחית בבריטניה הודיעה היום (שני) כי חברת התעופה הבריטית מונרך תפסיק את פעילותה באופן מיידי ותיכנס להקפאת תהליכים. בעקבות ההחלטה בוטלו 300 אלף כרטיסים לטיסותיה. "אנו מצטערים להודיע כי מונרך השהתה את טיסותיה", נמסר בהודעת רשות התעופה.



החברה הפסיקה את המסחר שלה וכל ההזמנות העתידיות שלה, כאמור, בוטלו, זאת בעוד שכ-110 אלף לקוחות שלה נמצאים כעת ביעדים שונים בעולם. לשם כך ביקשה החברה לשכור מרשות התעופה האזרחית יותר מ-30 מטוסים על מנת להחזירם לבריטניה.



מונרך היא חברת התעופה החמישית בגודלה בממלכה. עד חצות אתמול היא הייתה אמורה להגיע לסיכום עם רשות התעופה הבריטית בנוגע לחידוש הרישיון שלה, אך סיכום זה לא הושג, כאמור. חברת התעופה הטיסה 6.3 מיליון נוסעים בשנה שעברה ל-40 יעדים בעולם משדות התעופה גטוויק, לוטון, ברמינגהאם, לידס-ברדפורד ומנצ'סטר.



היא נוסדה בשנת 1968 ומעסיקה, נכון להיום, כ-2,500 עובדים. מזכיר התחבורה הבריטי, כרטיס גריילינג, אמר בעקבות ההודעה על הקפאת התהליכים כי "זהו מצב מצער מאוד עבור נופשים בריטיים בחו"ל. העדיפות הראשונה שלי היא לעזור להם לחזור לאנגליה. זו הסיבה שהזמנתי מיד את מבצע ההחזרה הגדולה בתולדות המדינה של מטילים, שהיו יכולים להישאר נטושים בחו"ל, אם זה לא היה מתקיים".



הממשלה הזהירה את הנוסעים לצפות לשיבושים ועיכובים רבים, זאת על רקע ניסיונה להבטיח שיצאו מספיק טיסות ליעדים שונים בעולם על מנת להחזירם לבריטניה.



אנדרו היינס, מנכ"ל רשות שדות התעופה הבריטית, אמר כי "השיבושים הם בלתי נמנעים". הוא הוסיף כי "אנו מבקשים מלקוחותינו להתאזר בסבלנות כאשר אנו עובדים מסביב לשעון על מנת להחזיר את כולם הביתה".