העשירים בארה"ב מתעשרים, אך לפי המגזין "פורבס" הונו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ירד ב-600 מיליון דולר מאז כניסתו לתפקיד ל-3.1 מיליארד דולר. לפי רשימת 400 המיליארדרים העשירים בארה"ב של המגזין, הנשיא טראמפ נמצא במקום ה-248 וחולק אותו עם מנכ"ל חברת "סנאפ", אוון שפיגל בן ה-27 . מנכ"ל "מייקרוסופט", ביל גייטס, ניצב בפעם ה-24 ברציפות בראש הרשימה עם 89 מיליארד דולר. מנכ"ל "אמזון", ג'ף בזוס, נמצא במקום השני עם 81.5 מיליארד דולר.

"פורבס" העריך כי הירידה בהונו של טראמפ נובעת מהיחלשות שווקי הנדל"ן והסיטונאות בניו יורק ומפרסומים חדשים על נכסיו. איש העסקים ניצב במקום ה-156 ברשימה בשנת 2016 בה נבחר לנשיאות. "פורבס" קבע כי השווי המשותף של המיליארדרים המופיעים ברשימה עומד על 2.7 טריליון דולר- עלייה מהשווי בשנת 2016 שעמד על 2.4 טריליון דולר. תנאי הסף לכניסה לרשימה הוא החזקה בהון שעולה על שני מיליארד דולר.

ביל גייטס. צילום: רויטרס
ביל גייטס. צילום: רויטרס
 

לרשימה נוספו 22 משתתפים חדשים, ביניהם מנכ"ל ומייסד חברת "נטפליקס" ריד הייסטינגס. 26 בני אדם הורדו מהרשימה מאז השנה שעברה, ביניהם שר המסחר האמריקאי התעשיין ווילבור רוס. ברשימה מופיעות 50 נשים בלבד, ביניהן אליס וולטון, בתו של מייסד רשת "וולמארט". המרוויח העיקרי בה הוא מייסד "פייסבוק", מארק צוקרברג, שהונו עלה ב-15.5 מיליארד דולר, וששמר על המקום הרביעי ברשימה עם 71 מיליארד דולר.