שינוי עיצובי של מטבע הפאונד הבריטי שנכנס לתוקפו בתחילת השבוע הנוכחי גרם לתקלות חמורות. אלפי נהגים התלוננו כי קיבלו קנסות מאחר שמכונות התשלום בחניונים לא הותאמו למטבע החדש, בעוד שבתי עסק רבים ממשיכים להחזיר את המטבע הישן כעודף, אף שאינו תקף יותר.



הפאונד העגול, שהיה חלק ממחזור המטבעות הבריטי במשך 34 שנה, הפסיק להיות בתוקף ביום ראשון האחרון בשעה 23:59. את מקומו החליף מטבע חדש בעל 12 פאות. לפי אנשי המטבעה המלכותית, הוא בעל אמצעי אבטחה נוקשים יותר המקשים על זיוף. אף שהמטבע החדש נכנס לתוקפו כבר במרץ והמועד שבו הוא יהיה המטבע היחיד היה ידוע, עדיין נרשמו בעיות רבות. לפי ה"טלגרף", 5,000 מכונות תשלום בחניונים ברחבי המדינה עדיין לא עודכנו לפאונד החדש ועל כן כל נהג שמשלם במטבע הרשמי מסתכן בקנס.



מהתאחדות החניה הבריטית נמסר כי בחלק מהמועצות המקומיות, הסובלות מקשיים כלכליים, הוחלט להמתין עם העדכון עד חודש פברואר הקרוב, המועד שבו הן מחויבות לבצע את התחזוקה השנתית של המכונות. על כן, ההערכות הן כי עד אז יירשמו קרוב ל־200 אלף קנסות נוספים, כ־1,200 דוחות ביום.



עיתון ה"טלגרף" ציין כי יש גם לא מעט בתי עסק שממשיכים לתת את המטבע הלא תקף בתור עודף. בין היתר במקדונלד'ס, ברשת הסופרמרקטים טסקו וברשת מוצרי הבריאות הולנד אנד בארט. ברשתות ווייטרוז וג'ון לואיס ציינו כי הם יהיו מוכנים לקבל את המטבע הישן עד יום ראשון בלילה. "כל המערכות שלנו וכל העגלות כבר מוכנות למטבע החדש", מסרו מרשת החנויות ג'ון לואיס. "אבל אנחנו רוצים לסייע ללקוחות שלנו. אם אין להם דרך אחרת לשלם, נמשיך לקבל את המטבעות הישנים עד שנסגור את יום המסחר ב־22 באוקטובר".