כמעט 3,500 דולר ביממה: ערכו של הביטקוין ממשיך להאמיר ולא נראה ששמה שרבים מהמומחים מכנים כבועה עומד להתפוצץ. המטבע הווירטואלי עבר את רף 15 אלף דולרים, ומתקרב כבר לרף של 16 אלף דולר למטבע אחד לאחר שרק הבוקר הוא היה שווה 13 אלף דולר "בלבד". העלייה הנוכחית מהווה התאוששות מהירה מאוד מירידה של 20% בשבוע שעבר, לאחר שהגיע למחיר של 12 אלף דולר. 

ככל שערכו של מטבע הווירטואלי, הולך ועולה, כך גם העניין של משיקים בו. חברת Cboe Global Markets הודיעה כי היא מתכננת להשיק ביום ראשון אפשרות לסחור בחוזים עתידיים של המטבע ואילו בורסת החוזים העתידיים הגדולה בעולם, CME, צפויה לעשות אותו דבר בשבוע שלאחר מכן. מדובר בצעד נוסף להתבססות הביטקוין כנכס לגיטימי לסחורה. 

גרף העלייה של הביטקוין ביממה האחרונה. צילום מסך: אתר COINDESK
גרף העלייה של הביטקוין ביממה האחרונה. צילום מסך: אתר COINDESK
כזכור, הביטקוין החל את השנה כשהואר שווה "רק" 1000 דולר אבל ערך השוק שלו עמוד כעת על 156 מיליארד דולר, מה שהיה הופך אותו לאחת מ-20 המניות הגדולות במדד S&P 5000 בוול סטריט. 

אבל מה יקרה בעתיד? חלק מהמומחים מעריכים כי אנחנו קרובים להתפוצצות הבועה וכבר מתכוונים להמר שערכו ירד. לו קרנר, שסוחר במטבע, אמר לבלומברג כי זאת החת ההזדמנויות הגדולות אי פעם לסחור להמר על ירידת ערך. "יש הרבה אנשים שחושבים שזה הדר הכי גדול שקרה לאנושות, ואחרים שחושבים שמדובר בהונאת פונזי ובועה. שני הצדיים לא יכולים להיות צודקים" .
 
וולטר צימרמן, מומחה כלכלי, אמר לפייננשל טיימס כי הדרך הכי טובה להתייחס  לכל נושא הביטקוין, היא כאל משחק וידאו אבסורדי שאין לו גבולות. "משתמשים במטבעות אחרים מעדיפים יציבות בערךכם, אבל לא בעולם הביטקוין". לדבריו, המציאות של הביטקוין היא שהמשתמשים הןם גם שחקנים והמטרהשל המשחק הזה היא להשיג את התוצאה הגבוהה ביותר".