בעקבות ירידות חדות בוול סטריט שבניו יורק אמש, החלו הבוקר (שלישי) ירידות שערים גם בבורסות במזרח אסיה שכונו על ידי המומחים כמפולת. בנוסף ירידות הבוקר נרשמו גם בבורסה בתל אביב. הכלכלן ד"ר יעקב שיינין הסביר ב-103FM את הסיבה לכך והרגיע: "אני לא הייתי קורא לזה 'מפולת' אלא 'תיקון אלים'. לפני שנה וחודש טראמפ ניצח בבחירות ובאותו הזמן שוק המניות עלה באופן דרמטי ב-30%. מדובר בעליה שלא הייתה אמורה לקרות ולכן נוצר התיקון הזה שראינו אמש. גם הביטקווין עולה ועולה עד שלבסוף הוא צונח. כבר עשר שנים שהתשואה מארצות הברית היא 2% למרות שישנה אינפלציה ומשק התעסוקה בתפוסה מלאה, זה מטורף". 

עוד הוסיף: "כיום ניתן לרכוש את אג"ח ממשלת ארצות הברית כמעט ללא ריבית, מדובר בפיקדון ללא סיכון ולכן המניה התנפחה. לטעמי הכלכלה האמריקאית היא במצב טוב היום בגלל שמונה שנות כהונתו של אובמה ולא בגלל טראמפ. זו אינה מפולת אלא תיקון אלים של האופוריה". 

על הירידות במזרח סיפר: "זו הוכחה לכמה אמריקה רלוונטית היום לשאר העולם. כשאמריקה משתעלת כל העולם נהיה חולה. בסופו של דבר שוק המניות מנופח בכ-10% ולהערכתי יש מקום לירידה נוספת. הדרמות ב-121 גדולות יותר מהדרמות של ה-120, ישנן קפיצות שלא ניתן להסביר אותם. כולם רואים הכל ושומעים הכל ומגיבים בהתאם. אנשים מפוחדים ולכן התגובות שלהם מאוד חדות, אני מציע לכולם להירגע ולא להגיב מיד לכל שינוי".
עריכה: איתמר זיגלמן