החיים אחרי המשבר:חברת טבע פרסמה היום (חמישי) את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה. לפי הנתונים, בשלושת החודשים החברה הקטינה את הכנסותיה ב-10%, אך עם זאת, החברה רושמת עלייה גבוהה מאד ברווח התפעולי והנקי עם 1.13 מיליארד דולר, עלייה של כמעט 77%. בהנהלת החברה אופטימיים לגבי העתיד, ולערכתם ההכנסות בשנת 2018 כולה עשויות להגיע לכ-19 מיליארד דולר.



אחת הסיבות לעלייה הגבוהה ברווחיות נובעת ממדיניות ריסון בהוצאות שהחברה נוקטת בה, זאת על מנת לצמצם את החובות והמשבר שהחברה נכנסה אליו בשנה האחרונה, במהלכה נאלצה לפטר אלפי עובדים ולסגור מספר מפעלים בארץ. בהתאם, ברבעון הראשון של השנה נראה כי ההוצאות הכלליות של החברה פחתו בכמעט 20% ל-3.81 מיליארד דולר, ירידה של 943 מיליון דולר. אומנם החברה ספגה גם ירידה בהכנסות, אך כיוון שההפחתה בהוצאות הייתה גבוהה יותר, נרשמת רווחיות לטובה. 
קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע, אמר בעקבות התוצאות כי "שנת 2018 נפתחה בצורה טובה. תוכנית הארגון שלנו מתקדמת היטב, ואנו במסלול הנכון לעמוד במטרות שהצבנו לקיצוץ העלויות. במהלך הרבעון האחרון, תזרים המזומנים החזק אפשר לנו להמשיך ולהפחית את חובותינו, ויחד עם הנפקת החוב והתיקונים להסכמי ההלוואה הבנקאיים טבע ניצבת על בסיס פיננסי יציב יותר. ביצועינו החזקים ברבעון הראשון, יחד עם הביטחון שלנו ביישום תכנית הארגון, מספקים בסיס יציב המאפשר לנו להעלות את התחזית לשנה הקרובה".