האם הסטטיסטיקה תנצח גם השנה? מונדיאל 2018 ברוסיה יצא היום (חמישי) לדרך, ובנק ההשקעות גולדמן סאקס, אחד הגדולים בעולם, פרסם דוח מקיף, המעריך את סיכויי הנבחרות השונות להניף את הגביע בתום משחקי הגביע העולמי. הבנק יצר מודל סטטיסטי ייחודי, שביכולתו לנבא את תוצאות המשחקים השונים, זהות העולות מכל בית ובית ואף את המנצחות בשלבי הנוק-אאוט עד לשריקת הסיום של הגמר, שייערך ב-15 ביולי באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה.



בהתאם למודל הסטטיסטי שפיתח בנק ההשקעות, הברזילאים כבר יכולים להתחיל לצנן את בקבוקי השמפניה, שכן הוא מעריך כי נבחרת ברזיל תזכה גם הפעם בגביע העולם בכדורגל, בפעם השישית בהיסטוריה. נבחרות צרפת וגרמניה סוגרות את רשימת שלוש הנבחרות להן הסיכויים הגבוהים ביותר להירשם בדפי ההיסטוריה כזוכות בגביע העולמי בכדורגל.



ספרד וארגנטינה צפויות לשחק פחות טוב הפעם וככל הנראה יפסידו לצרפת ופורטוגל (בהתאמה) ברבע הגמר. בניגוד לתופעה בה המדינה המארחת משחקת טוב יותר, רוסיה לא צפויה להעפיל מעבר לשלב הקבוצות.



מסקנות נחרצות אלו – שאף הפתיעו את גולדמן סאקס בשל מידת עדיפותה הסטטיסטית של ברזיל למול הנבחרות האחרות - עולות ממודל ייחודי, הנסמך בעיקר על העבר וההיסטוריה, ומשכלל, בין היתר, את הפרמטרים שלהלן:


1. כל התוצאות הרשמיות בהיסטוריה של הנבחרות


2. מספר השערים הממוצע שכל נבחרת כבשה ב-10 משחקיה הרשמיים האחרונים;


3. מספר השערים שהיריבה ספגה ב-5 המשחקים האחרונים;


4. משתנה "ווינריות"/"לוזריות" במשחקי הגביע העולמי (רלבנטי רק לנבחרות שהופיעו במספיק משחקים בקמפיינים מאז מונדיאל 1960, קרי: ברזיל, גרמניה, ארגנטינה, ספרד, הולנד, אנגליה, איטליה וצרפת);


5. יתרון ביתיות לנבחרת מהמדינה המארחת.


6. יתרון ביתיות לנבחרת מהיבשת המארחת.