"זהו יום חשוב לתעשייה הישראלית ולכלכלה הישראלית. זהו לא אקזיט. אף אחד לא מעביר אותנו מכאן, אנחנו נשארים כאן ברהט בנגב. אבא, זוהי פעולת הנצחה עבור כל אותם 6 המיליונים שנספו ועבורך, שזכית לראות את היום הזה", כך אמר היום (שני) דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים בפתח מסיבת העיתונאים המשותפת של החברות. בירנבאום סיפר על העבר של משפחתו ועל אביו שהגיע לישראל לאחר השואה.

מוקדם יותר היום פפסיקו הודיעה כי סיכמה על רכישת סודהסטרים תמורת 3.2 מיליארד דולר. פפסיקו (NASDAQ: PEP) וסודהסטרים (NASDAQ: SODA) הודיעו על חתימת ההסכם במסגרתו תרכוש פפסיקו את כל הון המניות של סודהסטרים, במחיר של 144 דולר למניה במזומן. מחיר אשר מייצג פרמיה של 32% על המחיר הממוצע המשוקלל של המניה ב-30 הימים האחרונים ופרמיה של כ-10% על מחיר השוק הנוכחי . 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על רכישת חברת סודהסטרים. "הרכישות הגדולות האחרונות של חברות ישראליות מוכיחות לא רק את היכולות הטכנולוגיות אלא גם את היכולות העסקיות שהתפתחו בישראל. אני מברך על עסקת הענק שתעשיר גם את קופת המדינה וכן על ההחלטה החשובה להשאיר את החברה בישראל", אמר נתניהו.

מנכ"ל סודהסטרים במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני
מנכ"ל סודהסטרים במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני

 
בירנבאום התייחס לנושא ישראליות החברה, שאוימה בעבר על ידי חרם של BDS: "מהיום שבו הטבענו את הדגל על מוצרינו - תראו מה קרה למחיר המניה. כשזה מגיע לערכים של דו קיום, העובדים שלנו אומרים כל יום שאנחנו עושים שלום ומייצרים סודה. הנושאים החברתיים וגם הכלכליים חשובים לנו מאוד".
רמון לגוארטה, המנכ"ל והנשיא הבא של פפסיקו אמר: "נשאיר את המפעל בישראל לפחות ב-15 שנים הקרובות. אולי לנצח. חיכיתי לרגע הזה להגיע לישראל, אני מאוד גאה להיות חלק מהמשפחה הזו. סודהסטרים היא מנוע של כשרון ועבודה קשה. הם בנו חברה עם המון שכל ולב גדול. הרכישה הזאת היא חלק מהצעדים שאנחנו עושים כחלק ממדינות "מים קודם" אותה אנו מקדמים. השותפות תועיל לשני הצדדים. אנחנו חולקים את אותו החזון". עוד אמר לגוארטה לבירנבאום:  "כפרה עלייך".

"אני צופה שבעתיד הלקוחות יפנו למשקאות עם כמות סוכר שניתנת לשליטה, כמו גם טעמים. מעבר לכך, העולם עובר לצרכנות ירוקה. אנחנו מייצרים את המוצרים שלנו מחומרים ניתנים למחזור וכעת נשלב את סודהסטרים שמייצרת מוצר שניתן לשימוש חוזר", אמר לגוארטה.