ממשל טראמפ ממשיך במאבק נגד ענקיות הטכנולוגיה. רק לפני שבועיים טען הנשיא כי גוגל מציגה רק תוצאות שליליות עליו ומשתיקה עמדות שמרניות וכעת נראה כי התובע הכללי, ג'ף סשנס, פותח בבדיקה שעשויה להפוך לחקירה נגד הרשתות החברתיות בגין הפרה של חוקי הצרכנות וההגבלים העסקיים. סשנס ייפגש החודש עם פרקליטי מדינה רפובליקנים, שכבר בודקים את החברות אלפאבית, גוגל, פייסבוק וטוויטר. אחת הסיבות לפגישה היא שסשנס מעוניין לברר האם יש ראיות להטיה של החברות האלה נגד עמדות שמרניות.

פרקליט המדינה של לואיזיאנה, ג'ף לנדרי שישתתף בפגישה, אמר בשבוע שעבר בראיון כי הוא מאוד מודאג באיסוף מידע על ידי גוגל, פייסבוק וטוויטר והדיכוי, לטענתו, של עמדות שמרניות. הוא אמר כי הוא נלהב מהתעניינות של משרד המשפטים: "אנחנו נצטרף את המשאבים שלהם כדי לפרק את אחברות", אמר הפרקליט בראיון, "הבעיה היא שאין להן תחרות".
אתמול שכר פרקליטות מדינת אריזונה את שירותיה של חברת עורכי דין חיצונית שיש לה קשרים לסשנס כדי לסייע בחקירת הטעיית צרכנים בעקבות מעקב אחר מיקומם של לקוחות באמצעות הטלפון הסלולרי. הדוברת של התובע הכללי של אריזונה לא חשפה באילו חברות מדובר, אך אמרה כי המהלך נבע מדיווחים על כך שגוגל עקבה אחר לקוחות גם אם הם לא רצו. בשנה שעברה נפחה במדינת מיזורי חקירה נגד גוגל בחשד שהיא שינתה את תוצאות החיפוש על מנת להיטיב עם מוצריה.

לפני שבועיים תקף הנשיא טראמפ את גוגל, עך כך שהיא מצנצזרת תוצאות חיפוש חיוביות לגביו וכן משתיתקה עמדות שמרניות. "תוצאות החיפוש בגוגל עבור 'טראמפ' מציגות רק את הדיווחים של התקשורת המזויפת. במילים אחרות, הם מפברקים את הכול, כך שכמעט כל הסיפורים והחדשות הם רעים. CNN מככבים בזיוף שלהם", כתב הנשיא בטוויטר. 
"התקשורת ההוגנת, הרפובליקנית והשמרנית, מושתקת. האם זה בלתי חוקי? 96% מהתוצאות של חיפוש 'חדשות טראמפ' מגיעים מהתקשורת השמאלנית, דבר מסוכן מאד. גוגל וחברות נוספות מדכאים את הקולות של השמרנים ומחביאים מידע וחדשות טובות. הם שולטים במה שאנחנו יכולים ולא יכולים לראות. זה מצב חמור מאד, והם יטופלו!", כתב טראמפ בכעס בחשבון הטוויטר שלו. 

בתגובה להאשמותיו של טראמפ גוגל פרסמו הצהרה והסבירו כי "כאשר משתמשים עורכים חיפוש באתר 'גוגל' מטרתנו היא לוודא כי הם יקבלו את התוצאות הרלוונטיות ביותר בתוך שניות ספורות. החיפושים לא משרתים אג'נדה פוליטית ואנחנו לא מטים את התוצאות כלפי שום אידאולוגיה פוליטית. בכל שנה אנחנו עורכים מאות שיפורים לאלגוריתמים שלנו כדי לוודא שהם יפיקו תוכן בעל איכות גבוהה. אנחנו באופן מתמשך עובדים על מנת לשפר את מנוע החיפוש של גוגל ואנחנו מעולם לא נותנים דירוג גבוה לחיפושים מסוימים כדי לעשות מניפולציות פוליטיות".