השווקים בארצות הברית רשמו ירידות חדות ביותר הלילה (חמישי), מה שהשפיע גם על המסחר באסיה. הדאו ג'ונס רשם ירידה חדה של יותר מ-800 נקודות, באחת מנקודות השפל שלו מאז פברואר. הירידה של הדאו ג'ונס עומדת על  3.1%, בעוד שמדד הנאסד"ק רשם הפסדים של יותר מ-4.1%.  

בתוך כך, מניותיהן של חברות מרכזית במשק ירדו אף הן, כאשר זו של נטפליקס עשה זאת ביותר מ-8% וזו של אמזון ב-6%, בעוד שהמניות של אפל וגוגל רשמו ירידה של 4.5%. 
שווקי המניות באסיה ובאוסטרליה הושפעו אף הם מהירידות החדות בארה"ב. מדד ה-ASX 200 האוסטרלי ירד מיד עם פתיחת שוק המסחר המקומי, כאשר ירידות נרשמו גם במדדי הניקיי והטופיקס היפנים, כמו גם בסנג של הונג קונג ובקומפוזיט והשזנן הסינים. הירידה החדה ביותר נרשמה בבנצ'מרק של טאיוואן, שירד ביותר מ-5% והגיע לנקודת השפל הגדולה ביותר שלו ב-16 החודשים האחרונים.
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את הבנק הפדרלי, ואת יו"ר הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי) ג'רום פאוול, במשבר שעוברת הבורסה המקומית. "אני חושב שהבנק הפדרלי טועה, הם השתגעו שם", אמר טראמפ. 
 
בעבר הוא ביקר את הבנק הפדרלי על קצב העלאת שערי הריבית, ואמר שהעלאה מהירה מדי עלולה להאט את הצמיחה לפגוע בתהליך יצירת מקומות עבודה.