שוקי המטבע בעולם התנודדו בשבוע החולף וימשיכו להתנהג כך גם בשבוע הנכנס, ואילו  בשוק המטבע של ישראל נמשכת התנודתיות הקלה של מטבעות הדולר-שקל. שוקי העולם יושפעו מהחלטת הבנק המרכזי של אירופה לרכוש מעל ל-500 מיליארד אירו של אגרות חוב עד לספטמבר השנה, כשגם הנתונים הכלכליים שעומדים להתפרסם בשבוע הנכנס בארה"ב צפויים להשפיע על המסחר.
משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "הדולר-שקל, שדשדש בטווח צר לכל אורך השבוע האחרון, מנסה שוב לפרוץ מעל הטווח האחרון ונסחר היום מעל 3.97. עלייה מעל 3.983 עשויה שוב לסלול את הדרך לבחינה של המחסום הפסיכולוגי ב-4 שקל לדולר. בעולם, הדולר-אינדקס רשם שבוע חיובי נוסף, והוא נושק לרמת 95, הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2002. כוחו של הדולר, השבוע, נבע בעיקר מחולשת המטבעות האחרים, כאשר היורו היה הכוכב השלילי שבהם. שם, אנו רואים קידומת של 1.12 כבר.
 
בשבוע הבא צפויים כמה אירועי מפתח בארצות הברית, ובכלל זה פרסום נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2014, החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, ודוחות כלכליים נוספים. אם הנתונים יהיו חיוביים ואם הבנק הפדרלי בארה"ב יאותת שוב על כוונתו להעלות ריבית, הדולר עשוי לזנק שוב, מה שיסייע גם לדולר-שקל לפרוץ מעלה מן הטווח.
 

כאמור, המטבע שעמד במוקד העניין השבוע היה האירו, וזאת לאחר שהבנק של אירופה השיק ביום חמישי, כמצופה, תוכנית הרחבה כמותית, שבמסגרתה אמור הבנק לרכוש אג"ח של מדינות הגוש בהיקף של 60 מיליארד אירו בחודש. כל זאת במטרה להילחם בדפלציה, ובקיפאון הכלכלי באירופה כולה ובגוש האירו בפרט. כפי שקרה בעקבות ההרחבות הכמותיות ביפן, ובארצות הברית.

התוכנית הזו, שמשמעותה בפועל היא הדפסת אירו והצפת השוק במטבע, אמורה לתת את האות למהלך פיחות מתמשך בערכו של המטבע. זו גם אחת מהמטרות של התוכנית, כלומר החלשת המטבע במטרה לתמוך בייצוא האזורי המדשדש. בעקבות ההכרזה על התכנית, צנח היורו לשפל של 11 שנה, ובטווח הבינוני הוא בהחלט עשוי לעשות את דרכו לעבר רמת שוויון הערך בין האירו לדולר. גם האירו-שקל צנח מתחת לרמת המפתח של 4.5 ובטווח הבינוני עשוי לעשות את דרכו לעבר 4. 
 
האיום הבא על האירו מצוי בבחירות ביוון בתחילת השבוע. יוון, שמגלמת בתמצית את כל סיפור משבר החוב בגוש האירו, מהווה את החוליה החלשה בגוש האירו. ניצחון של הכוחות האירו-סקפטיים עשוי להוביל בסופו של תהליך להיפרדות של יוון מגוש האירו, מה שיפגע בצורה נוספת באמון של השוק בעצם המשך התקיימותו של האיחוד המוניטרי".