שוקי המטבע בעולם ובכלל זה בישראל יושפעו השבוע מתוצאות הבחירות ביוון, שכן הניצחון של מפלגה שדוגלת ביציאה מגוש האירו וביצוע תספורת נוספת בחוב הלאומי עשוי לעודד מפלגות אחרות. החשש הוא ממיטוט גוש האירו וממשבר פיננסי.
 
על רקע זה המטבע שיעמוד במרכז מוקד ההתעניינות השובע יהיה האירו ובגלל שכל המבטים מרוכזים באירו יתכן שהשבוע הדולר יצליח לפרוץ את מחסום הארבעה שקלים.
 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שדשדש לאורך מרבית חודש ינואר, הדולר-שקל הצליח לפרוץ מעל מחסום 4 שקלים לדולר, וזאת לראשונה מאז ספטמבר 2012. הפריצה התרחשה ביום שישי, כאשר הצמד זינק בלמעלה מ-500 נקודות ביום מסחר אחד.

לאחר שבחודשיים האחרונים, ברמה הטכנית, התבססה תנועה של תיקון כלפי מטה, הפריצה המשמעותית הזו עשויה לסמן את המהלך העולה הבא של הצמד ולדרבן מחדש את הספקולנטים לדחוף את הצמד מעלה. נמתין ונראה האם הצמד מצליח בתחילת שבוע המסחר להתבסס מעל רמת המפתח או שהשוק שוב נסוג לאחור. במידה והדולר-שקל יתבסס השבוע מעל רמת 4 שקלים לדולר היעדים הבאים של הצמד בטווח הקרוב יהיו 4.1 ומעלה". 


גם בעולם, הדולר-אינדקס זינק בשבוע האחרון והוא נסחר מעל רמת 95, הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2002. כוחו של הדולר בתקופה הזו נובע בעיקר מחולשת המטבעות האחרים, ובייחוד האירו. 

בשבוע הקרוב צפויים כמה אירועי מפתח בארצות הברית, ובכלל זה פרסום נתוני התמ"ג לרבעון  הרביעי של 2014, החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, ודוחות כלכליים נוספים. אם הנתונים יהיו חיוביים ואם הבנק יאותת שוב על כוונתו להעלות ריבית, הדולר עשוי לזנק שוב, מה שיסייע גם  לדולר-שקל להמשיך ולטפס מעלה.
כפי שקרה בעקבות ההרחבות הכמותיות ביפן, ובארצות הברית, התוכנית הזו, שמשמעותה בפועל היא הדפסת אירו והצפת השוק במטבע, אמורה לתת את האות למהלך פיחות מתמשך בערכו של המטבע. זו גם אחת מהמטרות של התוכנית, כלומר החלשת המטבע במטרה לתמוך בייצוא האזורי המדשדש. בעקבות ההכרזה על התכנית, צנח לשפל של 11 שנה, ובטווח הבינוני הוא בהחלט עשוי לעשות את דרכו לעבר רמת שוויון הערך בין האירו לדולר. גם האירו-שקל צנח מתחת לרמת המפתח של 4.5 ובטווח הבינוני עשוי לעשות את דרכו לעבר 4. 

האירו מצוי בסיכון גבוה גם בעקבות ניצחונה המסתמן של מפלגת השמאל ביוון, הדוגלת בהיפרדות מגוש האירו והתנערות ממדיניות הצנע המעוגנת בהסכם חבילת הסיוע שקיבלה יוון. יוון, שמגלמת בתמצית את כל סיפור משבר החוב בגוש האירו, מהווה את החוליה החלשה בגוש האירו.

ניצחון מפלגת השמאל עשוי להוביל בסופו של תהליך להיפרדות של יוון מגוש האירו, מה שיפגע בצורה נוספת באמון של השוק בעצם המשך התקיימותו של האיחוד המוניטרי, וגם עשוי לזרז תהליכים דומים במדיניות מפתח אחרות כגון איטליה וספרד. הניצחון של מפלגת השמאל עלול להוביל לזינוק בתשואות על אג"ח של מדיניות גוש האירו, אף על פי שתוכנית רכישת הנכסים של ה-ECB אמורה למתן את הזינוק".