הדולר מתרחק ממחסום הארבעה שקלים, שכן אתמול (שני) במסחר היציג הדולר נשק לארבעה שקלים כשהגיע ל 3.9980, אולם היום בבוקר במסחר הבין-בנקאי הוא ירד קלות ל- 3.9882 .



עם זאת יתכן שבכל זאת הפריצה תתרחש השבוע, שכן בימים הבאים יתפרסמו כמה מדדים כלכליים אמריקאים אשר עשויים לחזק את הדולר בשוקי העולם ובכלל זה בישראל.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים ש "הדולר-שקל מתכנס מעט מתחת לרמת 4, באזור 3.99, וזאת לאחר שאמש לא הצליח לנעול מעל רמת המפתח. אם הצמד יצליח להתבסס מעל רמה זו, הדבר יסלול את הדרך לעבר 4.1 ומעלה. מנגד, ירידה מתחת ל-3.97 עשויה להוציא בטווח הקצר את הרוח מהמפרשים ולהוריד את הצמד שוב לעבר 3.95.

לאחר שהאירו היה במוקד העניין בימים האחרונים, על רקע השקת תכנית ההרחבה הכמותית והבחירות הסנסציוניות ביוון, כעת תיסוב תשומת הלב חזרה אל הדולר, וזאת לקראת שורה של פרסומים חשובים ואירועי מפתח בארצות הברית, ובכלל זה החלטת הריבית של הפד מחר ופרסום נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי ביום שישי.

בשבוע האחרון כוחו של הדולר נבע בעיקר מחולשתם של המטבעות האחרים, ובעיקר האירופיים, אבל אם נשמע מחר מהפד שוב איתותים מפורשים על העלאת ריבית, ואם הנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על שיפור, הדולר צפוי להתחזק בכל העולם. 
 

מנגד, האירו ממשיך להיות בסיכון גבוה, הן על רקע תכנית ההרחבה הכמותית שעומדת לצאת לדרך והן על רקע ההשלכות של ניצחון מפלגת השמאל ביוון. נראה שהכוונה הראשונה של מפלגת השמאל אינה לפרוש מגוש האירו, אלא לדון מחדש על מדיניות הצנע שיוון התחייבה לה תמורת קבלת חבילת הסיוע.

מהלך כזה הוא הרסני לא פחות עבור גוש האירו, מאחר שהוא עשוי לייצר לחץ פוליטי גם במדינות אחרות לשנות את המדיניות הכלכלית. בתרחיש שכזה הלחץ על האירו יילך ויגבר. האירו-שקל, שצנח כבר לשפל של 4.42, מנסה לטפס חזרה מעל 4.45, ואולם נראה כי גם באירו-שקל וגם במסחר העולמי באירו, הסוחרים ינסו לנצל כל תיקון של האירו כדי למכור אותו מחדש".