הדולר לא מצליח לפרוץ את מחסור ארבעת השקלים, בין השאר משום שהדולר נחלש בעולם על רקע ההערכות שהבנק המרכזי של ארה"ב לא ימהר לנקוט בצעדים כמו עליית הריבית עקב צעדי ההרחבה של הבנק המרכזי האירופי.



אתמול עלה השיעור היציג של הדולר ב-0.75% ל-3.995 שקל והבוקר (רביעי) במסחר הבין בנקאי הוא מפסיד 1.1% ונסחר ב-3.9510 שקלים. 


במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי: "הירידה של הדולר-שקל מתגברת והצמד יורד מתחת לרף 3.95. נראה כי הפריצה מעל מחסום 4 בתחילת השבוע הינה לפי שעה פריצת שווא וכעת ישנה סבירות להאצת המהלך היורד לעבר 3.93. הכול יהיה תלוי בתוצאות ישיבת הריבית הערב של הבנק הפדרלי בארצות הברית. גם בעולם ראינו ירידה חדה של מדד הדולר ביממה האחרונה, וזאת כתוצאה מכך שבשוק גוברות ההערכות כי הבנק הפדרלי ימתן הערב את הרטוריקה הניצית שלו, וזאת על רקע ההרחבה הכמותית של הבנק של אירופה, הירידה במחירי הסחורות והתנודתיות הגבוהה בשוק העולמי".

"בישיבות האחרונות אותת הבנק באופן מפורש על כוונתו להעלות את הריבית בתקופה הקרובה. אם הבנק ימתן את הרטוריקה, הדולר צפוי לצנוח מטה למול המטבעות המרכזיים וגם למול השקל".

"בתוך כך, לאחר הירידה החדה של הימים האחרונים, האירו מעט מתייצב. אף כל פי כן, הן על רקע ההרחבה הכמותית הצפויה להתחיל בקרוב והן על רקע אי הוודאות שנוצרה בעקבות תוצאות הבחירות ביוון, הירידה של המטבע האירופי צפויה להימשך. האירו-שקל אמנם טיפס ביומיים האחרונים, אך לא הצליח לטפס מעל רמת 4.5 והלחץ השלילי עדיין גבוה".