פרשה נוספת נחשפה היום: פרשת שטראוס.



 חוקרי רשות המיסים הביאו למעצרם של ארבעה בכירים בענקית המזון שטראוס, בחשד שהגישו מסמכים מזוייפים למכס כדי לחמוק מתשלום מס. הארבעה שוחררו היום (רביעי) בערבות, בהסכמתה החוקרים, בביתה משפט השלום בראשון לציון. השופט, אילן-בן דור, הורה על איסור פרסום שמם של החשודים למשך שבועיים.

החקירה העלתה כי מנהל קשרי חברת שטראוס מול ספקים זרים, שקודם לכן היה מנהל הרכש של מזון טרי בחברה, ביקש מספק שווצרי של מחיות פרי לפצל את חשבוניות הייבוא, כך שערך העסקאות שהוגשו למכס היה נמוך במחצית מערכן האמיתי. החשוד הודה במעשיו במסגרת החקירה.

על פי עדותו, יחד עם ראיות שנמצאו ונותחו, עולה חשד כי המנהל הבכיר הקטין את סכומי העסקאות של שטראוס ב- 12 מיליון שקלים לפחות. 

החקירה העלתה חשדות גם כלפי מנהל הכשרויות בחברה, שהיה אחראי על ניהול המשא ומתן עם הספק השווצרי, כלפי חשב חברת ״שׁטראוס ישראל״, שנחשד כמי שידה על ההתנהלות ונתן ידו להתחמקות מתשלום ערך המס האמיתי.

מנהלת תחום רכש חומרי גלם ב'שטראוס גרופ', חשודה כי פעלה ביודעין תוך כוונה שהחברה תגיש מסמכים כוזבים למס ואף הודתה בחקירותיה כי נהגה לפעול כך במשך שנים; ומנהלת הייבוא של 'שטראוס גרופ', שבמסגרת תפקידה תיאמה את נושא הייבוא מול הספק השוויצרי, חשודה אף היא כי ידעה על הפיצול ופעלה להגיש מסמכים כוזבים למכס.
מנהל מכס מרכז, ירדן יופה, שניהלה את החקירה, אמר בהודעה שפרסמה רשותה מסים כי "החקירה נמצאת בראשיתה וכעת עוד רב הנסתר על הגלוי. נמשיך לפעול לגלות את מלוא היקף העבירות ולהשיב את המסים שנגזלו מקופת המדינה ולמצות את הדין עם הנושא באחריות לעבירות".

משטראוס נמסר : "החברה מייבאת מגוון רחב של חומרי גלם ומוצרים ומקפידה בעקביות על תשלום מכס כחוק. הסוגיה הנחקרת מבוססת על מידע אותו העבירה שטראוס לרשות המכס (בהמשך לפנייתה בנושא), והיא קשורה לתשלום מכס בגין הוצאות כשרות בחו"ל, סוגיה אשר ללא קשר לשטראוס מצויה במחלוקת משפטית הממתינה להכרעת ביהמ"ש העליון".

"מדובר במקרה של  ספק אחד מתוך 4000 ספקים איתם עובדת החברה, ובבחינה של חיוב המכס ביחס להוצאות הכשרות שנעשו בגינו בסכומים שאינם מהותיים.  אנו משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות המכס ומעבירים אליהם את כל המידע המבוקש מן החברה. שטראוס נכונה לשלם כל סכום שימצא לנכון לאחר החקירה באם אכן נעשתה טעות בחישוב המכס אותו משלמת החברה".