שוק המטבע של ישראל ממשיך להיטלטל, היום (שישי) שערו של הדולר ירד, ושערו היציג נקבע על 3.924 שקלים, ירידה יומית של 0.0509%.

בחישוב שבועי שערו נחלש ב-0.984%, אך בחישוב חודשי הוא דווקא עלה ב-0.984%. בשוק ממתינים לשער של ארבעה שקלים, אלא שזה בינתיים לא קורה.
 
משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח ואמר כי הוא נשם "אוויר פסגות" בתחילת השבוע. כאשר המט"ח נסחר לשעות ספורות מעל מחסום הארבעה שקלים, הדולר-שקל החל לנוע מטה. נראה שגם הפעם ניסיון הפריצה מעל לארבעה שקלים כשל, כאשר אנו יכולים לזהות בבירור פסגה כפולה או אפילו משולשת במאמץ האדיר הזה. 
 
כעת, נסחר שוב הדולר-שקל בטווח המוכר שבין 3.90-3.95, שבתחומיו בילה לאורך מרבית חודש ינואר. כנראה שלעת עתה אין טריגר מספיק חזק כדי להניע פריצה מעל מחסום פסיכולוגי כה משמעותי, זאת כאשר אנו רואים סימני חולשה במגמה העולה בדולר העולמי, וגם רגיעה יחסית בהתפתחויות הכלכליות המקומיות. לאחר שיצאה קצת רוח מן המפרשים של הלונגיסטים, ישנו סיכוי למהלך מתקן קצת יותר רציני כלפי מטה. ירידה מתחת ל-3.90 עשויה לאותת על התרחבות הירידה, ואולי, רק אולי, להביא את הדולר האמריקאי אצלנו להתקרב לאזור ה-3.75 המהווה תיקון שליש מכל העלייה מאז 3.4.
 

כאמור, הדולר בעולם דשדש לאורך מרבית שבוע המסחר, הן על רקע ההתאוששות המסוימת של האירו והין, והן על רקע החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, שלמעשה לא חידשה דבר. הבנק אמנם הציג עמדה חיובית יותר כלפי הכלכלה האמריקנית, אך לצד הבשורה החיובית הזו הוא גם הדגיש את הצפי לירידה באינפלציה, ושמר על אותה רטוריקה, לפיה הוא דבק בגישה "סבלנית" בכל הנוגע לתזמון העלאת הריבית. לפי שעה, ההערכה הרווחת היא כי הבנק לא יעלה את הריבית בחצי שנה הקרובה, מה שמגביל את המומנטום השורי של הדולר. 
 
המטבע המשפיע ביותר על הדולר אינדקס, האירו, הצליח להתייצב השבוע, וזאת למרות הודעתו של הבנק המרכזי על השקת תוכנית מסיבית להרחבה כמותית, ולאחר ניצחון מפלגת השמאל הסוררת ביוון. לאחר שצנח לשפל של 11 שנים למול הדולר, האירו-דולר הצליח לתקן קלות בימים האחרונים. חייבים להמשיך לציין שתמונת המצב עבור המטבע האירופי הינה עדיין שלילית ביותר, ונראה כי הסוחרים ממשיכים לקוות למכור את האירו בכל תיקון חיובי. מול השקל, האירו ממשיך להיסחר מתחת לרמת 4.45, כאשר היעד הבא הוא רמת המפתח סביב 4.4.