היום (ראשון) נכנס לתוקף תיקון לכללי הבנקאות אשר יביא לצמצום מספר העמלות הנגבות מלקוחות התאגידים הבנקאיים. עוד נקבע במסגרת התיקון, כי יהיה תעריפון אחיד עבור שירותים תפעוליים הניתנים על ידי חברות כרטיסי האשראי.



עיקרי התיקונים הם: תאגיד בנקאי לא יוכל לגבות עמלה עבור פעולות שמתבצעות באמצעות כרטיס אשראי לחיוב מידי (דביט קרד) בין היתר, להגביר את השימוש באמצעי תשלום זה כתחליף לשימוש במזומנים. תאגיד בנקאי לא יהא רשאי לגבות עמלה בגין הפקת אישור בעלות של חשבון בנק, אלא רק החל מהאישור השני במהלך שנה קלנדרית.



כמו כן, עמלת העברת כסף בזמן אמת, באמצעות מערכת זה"ב מערכת של זיכויים והעברות בזמן אמת עד לסכום של מיליון ש"ח, תוגבל למחיר שירות של פעולה אחת על ידי פקיד. כלומר שישה שקלים בלבד. על בנקים למשכנתאות אסור לגבות עמלת ניהול הלוואה לדיור. בוטלה עמלת תשלום נדחה, קרי עמלה שנגבת בגין ביצוע פעולת רכישה בכרטיס אשראי בתשלומים.



המפקח על הבנקים, דוד זקן, ציין: "הפיקוח על הבנקים ממשיך לנקוט בקו של צמצום או ביטול עמלות. עמלות אשר מהוות חסם לתחרות או כשל שוק בוטלו, במטרה לפשט את מוצרי השירות הבנקאי, להגביר את השקיפות ללקוח, בפרט משק הבית והעסק הקטן, וכן את יכולת ההשוואה שלו."