יום שישי היה יום מעניין בשוק הנפט, שכן המחיר עלה בשיעור היומי הגבוה ביותר מאז 2009. 

מחיר חבית נפט מסוג "טקסס מערבי" עלה ב-7.46% ל-47.85 דולר החבית. גם מחיר חבית נפט מסוג ברנט עלה בכשבעה אחוזים, ל-52.99 לאחד. מחיר הסגירה הגבוה ביותר זה שלושה חודשים. 
העלייה במחיר הנפט מוסברת בכך שסימנים שתפוקת הנפט בארה"ב מתחילה להרגיש את ירידת מחיר הזהב השחור שכן מספר מתקני הקידוח בשטחה של ארה"ב ירד ל-1,249 לעומת 1,343 בשבוע שעבר, ירידה של  94 מתקנים או 7%. 

גם הידיעות על התחדשות הקרבות בין כוחות כורדים וכוחות דאעש לא שיפרה את האווירה בשווקים. פיל פלין, אנאליסט אנרגיה בבית ההשקעות Price Future Group אמר כי "הירידה במספר מתקני הקידוח היה הטריגר שהצית את העלייה במחיר הנפט הגולמי".   
"יש לציין שהשוק עצבני. יש מתח כי יש הסבורים שהמחיר ירד מדי ומהר מדי, והחשש לירידה בתפוקת הנפט בארה"ב עשוי להביא לעליות מחירים".
אך טאריק זאהיר,  מנהל שותף של בבית ההשקעות TYCHE CAPITAL ADVISORS סבור אחרת: "מדובר במגמה טכנית כי יש עדיין עודף היצע של שתי מיליון חביות ביום".
ואכן, העודף היצע רק גובר בחודש ינואר. התפוקה של אופק עלתה לממוצע יומי של 30.37 חביות לעומת כ-30 מיליון בדצמבר. מומחים סבורים שבקרב מדינות אופק שוררת אווירה קשה של כל אחד עושה לעצמו. כל מדינה, גם המיליטנטיות ביותר רוצות לא רק לשמור על נתח השוק שלהם אלא גם לפצות את עצמם עד כמה שניתן מהירידה במחיר הנפט שפגע בהכנסתם.