על פי נתונים שפרסם בנק ישראל, עולה שרוב משקי הבית נמצאים במצב של אוברדרפט, כלומר הנזילות שלהם נמוכה יחסית. אך לא כך הדבר למערכת העסקית, שכן סקר של חברת "שווי הוגן", שמתמחה בערכות שווי של חברות, מצא שרמת הנזילות של המערכת הבנקאית הגיעה לשיא של 207 מיליארד שקל ואילו רמת הנזילות של החברות הכלולות במדד ת"א 100 מחזיקות כ- 284 מיליארד שקל במזומן.

מדובר ברמת הנזילות הגבוהה ביותר שנמדדה מאז רמת שיא כל הזמנים של דצמבר 2012. עוד עולה מניתוח הנתונים של "שווי הוגן", כי שתי החברות הגדולות במדד ת"א 100, טבע ופריגו, המהוות כ- 10.01% וכ- 8.86% מהמדד בהתאמה, מחזיקות סכומים צנועים יחסית של כ- 5.4 מיליארד שקל וכ- 3.3 מיליארד שקל בהתאמה.

כמו כן, מסתמנת מגמה של הגדלת רמת הנזילות על ידי החברות במדד מאז ספטמבר 2013.  המשמעות של מספרים אלו, היא שהמערכת הבנקאית מוכנה מבחינת נזילות להתמודד עם משבר פיננסי ואילו לחברות הפיננסיות הגדולות יש סכומי כסף גדולים להשקיע ברכישות ומיזוגים.

עיקר המזומנים המוחזקים על ידי המערכת הבנקאית, מופקדים בפיקדונות בבנקים מרכזיים, כפועל יוצא של מדיניות בנק ישראל, שנוקט בצעדים כדי לאפשר לבנקים לעמוד בפני משבר פיננסי אפשרי, באמצעות שיפור הנזילות והקטנת שיעורי המינוף בהם פועלים הבנקים. צעדים אלו הובילו לגידול של כ- 30% בהון העצמי המצרפי של הבנקים מסוף 2010 עד סוף הרבעון השלישי של 2014,  בין היתר, באמצעות עצירת חלוקת הדיבידנדים לבעלי המניות.