סימנים נוספים להמשך השיפור במצבה הכלכלי של ישראל. מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש פברואר 2015 ב-7.3 נקודות, לרמה של 131.9 (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-7.1 נקודות ומדד הציפיות עלה ב- 7.4 נקודות.



כלכלני בנק הפועלים מסבירים שמדד אמון הצרכנים רשם עלייה חדה בחודש פברואר והוא נמצא ברמתו הגבוהה ביותר בחצי השנה האחרונה. "השיפור החודש בא לידי ביטוי בכל שאלות המדד ובייחוד בשאלה לגבי המצב הכלכלי בעוד שישה חודשים. אנו מעריכים כי העלייה באמון הצרכנים נובעת במידה רבה משיפור בכוח הקנייה של הציבור – תוצאה של הוזלות מחירים במשק והמשך רמת האבטלה הנמוכה יחסית".



עליות השערים בשוק ההון תרמו אף הן לשיפור באמון הצרכנים. נתוני המשק האחרונים מצביעים על האצה מסוימת בצמיחה, ובעיקר בהוצאה לצריכה הפרטית. אנו מעריכים כי לרמת הריבית הנמוכה מאוד תרומה לגידול בצריכת מוצרים בני-קיימא". העלייה במדד הצרכנים מדרבנת את הצריכה והדבר יבוא לידי ביטוי חיובי בנתונים המאקרו כלכליים של ישראל בחודשים הבאים.



בארה"ב נרשמה בחודש פברואר ירידה של 7.4 נקודות במדד אמון הצרכנים של הקונפרנס-בורד. הירידה בפברואר נרשמה לאחר עלייה חדה בינואר כך שרמתו של המדד נותרה ברמה גבוהה יחסית. הירידה החודש הושפעה בעיקר מירידה בתפיסת המצב העתידי ובייחוד מתפיסת שוק העבודה בעתיד.