האם בקרוב יזכו שכניו הבריטים של עידן עופר להפתעה לא נעימה? ועד העובדים בקבוצת כימיקלים לישראל (כי״ל) הודיע אמש (שלישי) כי במסגרת החרפת המאבק נגד פיטורי העובדים, הם מתכננים לטוס לאנגליה ולהפגין מול ביתו של בעל השליטה בקונצרן, עידן עופר, המתגורר בלונדון.
שלשום הפגינו העובדים מול ביתו של מנכ״ל כי״ל, סטפן בורגס, בשדרות רוטשילד בתל אביב. בימים האחרונים מקיימים נציגי ועד העובדים מגעים עם היועצים המשפטיים, כדי לוודא כי אכן ניתן להפגין מול ביתו של עופר, על פי החוקים בבריטניה. יצויין כי אם ייצא מהלך כזה לפועל, הרי שתהא זו הפעם הראשונה שבה קבוצת עובדים מעתיקה את מאבקם בהנהלה מחוץ לגבולות ישראל.
בתגובה לפניית "מעריב־השבוע", אישר יו"ר ועד מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, את הדברים. לנקרי, יוזם המחאה בלונדון, אמר כי "אנחנו שוקלים ברצינות רבה את המהלך. הגענו למסקנה כי ההפגנות מול בתי המנהלים אפקטיביות ביותר, וגורמות לשינוי עמדותיהם של הבכירים. 

אנחנו יודעים היכן גר עופר באנגליה ואנו מבררים מול עורכי הדין את חוקיות העניין, כדי שלא ניעצר שם מיד עם הירידה מהמטוס". לנקרי הוסיף כי מדובר ב"צעד מאוד חשוב לנו. עד כדי כך שחלק מהעובדים כבר הביעו הסכמתם לממן את הטיסה ללונדון מכיסם האישי, כדי לדאוג לזכויות העובדים. אנחנו מכינים להנהלה עוד הפתעות. בגלל פורים לקחנו פסק זמן אבל מיד לאחר מכן נחדש את ההפגנות".
 
אתמול נפגשו נציגי הוועדים עם ההנהלה כדי לנסות ולמצוא פתרון למשבר, שימנע את השביתה שמתכננת ההסתדרות בדרום בעוד כשבוע. למרות זאת, טען לנקרי כי ההנהלה לא הגיעה "עם פתרונות אשר ימנעו פיטורים חד־צדדים של העובדים".
 
בינתיים, ההסתדרות דורשת מהמדינה להפעיל את מניית הזהב, במסגרת אחריותה לתעסוקה במשק, ולמנוע את פיטורי העובדים. בשל כך, עו"ד יואל בריס, היועץ המשפטי לאוצר, פנה להנהלת כי"ל בדרישה לקבל פרטים על היקפי הפיטורים. יש לציין כי מאז הפנייה לא פעל האוצר בנושא זה, וייתכן כי מעדיפים במשרד הממשלתי להימנע מהתערבות במשבר בעיתוי הנוכחי, ולדחות את הטיפול בסוגיה עד לאחר הבחירות הקרובות.