יומיים בלבד לאחר שעובדי כי"ל והנהלת החברה חזרו לשולחן המו"מ, בתיווכו של השר סילבן שלום, הצדדים שוב הגיעו למבוי סתום. בהסתדרות טוענים היום (רביעי) כי ההנהלה של כי"ל הקצינה את עמדותיה במהלך המשא ומתן ועמדה על שלה שלא לבטל את מכתבי הפיטורים שנשלחו לעובדים, שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב.

בהסתדרות קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, המכהן גם כשר האוצר, להפעיל את מניית הזהב של המדינה בחברת כיל באופן מיידי. "לא ייתכן שחברה שהרוויחה 3 מיליארד שקל נטו בשנת 2014 משימוש במשאבי טבע של מדינת ישראל תתנהג כך אל עובדיה המסורים".

כזכור, עם מכירת כי"ל למשפחת עופר הממשלה שמרה לעצמה מניית זהב שתאפשר לה להטיל ווטו על החלטות שפוגעות באינטרס הלאומי.

בכי"ל הופתעו מההתפתחויות. בהודעה שהוציאו לתקשורת נכתב: "הופתענו לשמוע מהתקשורת שוועד העובדים שוב פוצץ את המו"מ, ובחר בנתיב חד צדדי כדי לכפות בכוחניות את דרישותיו במקום להגיע לפתרון במסגרת מו"מ והידברות. הוועדים נכנסו למו"מ כחלק ממשחק הטעייה והם יוצאים ממנו לאחר שההצגה הסתיימה. החלטות הוועד פוגעות בכלל עובדי החברה הנאלצים לשבת בבית ללא משכורת, ובעיקר הן יובילו לכך שראשוני העובדים הפורשים עלולים למצוא עצמם, החל מיום ראשון, ללא חבילת הפרישה הנדיבה שמציעה ההנהלה, המהווה רשת ביטחון והבטחת הכנסה קבועה ברמה של פי שתיים מהמשכורת הממוצעת במשק".