אירוע המצוינות העסקית של ישראל - 100 D'UNS  ערב הגאלה המסורתי של  צמרת העולם העסקי,  נערך אתמול בערב במוזיאון תל אביב בהשתתפות מאות מבכירי המשק הישראלי.



לאור הסמיכות ליום הבחירות לכנסת ה-20, נתבקשו משתתפי האירוע להצביע באופן אנונימי ולהכריע מי לדעתם המועמד המתאים ביותר לתפקיד שר האוצר הבא, מתוך חמש אופציות: מנואל טרכטנברג (מחנה ציוני), בנימין נתניהו (הליכוד), יאיר לפיד (יש עתיד), משה כחלון (כולנו) והנגיד לשעבר, סטנלי פישר.  

לאחר ניתוח התוצאות מתברר כי בכירי המשק  היו רוצים לראות את סטנלי פישר כשר האוצר הבא של מדינת ישראל, שזכה ל- 37.3% מהקולות באולם. אחריו הגיע מנואל טרכטנברג עם 18.5% , משה כחלון 16.7% יאיר לפיד 15.7% ואת הבחירה סוגר בנימין נתניהו עם 11.7% בלבד. 
 
באירוע הוענק  אות המופת העסקי כהוקרה על מפעל חיים לזוג יהודית (דיתה) ויהודה ברוניצקי, אשר הקימו את מפעלי ''אורמת'' לפני יובל שנים, חברה המפעילה תחנות כוח הפועלות על אנרגיה הנסחרת בבורסה לניירות ערך בניו-יורק עם שווי של 3.1 מיליארד שקל וכ-2,500 עובדים (נכון ליולי 2014).

יהודה ברוניצקי מכהן כדירקטור וכמדען הראשי באורמת ויהודית, אשר כיהנה כמנכ"לית החברה בין השנים 1991-2014 משמשת כיום כיושבת ראש הדירקטוריון. הזוג ברוניצקי הקימו את בית הספר המקצועי "אורמת", השייך לרשת "אורט" ומיועד לתלמידי תיכון שנשרו ממסגרות הלימוד הרגילות.


במהלך הערב הוענקו אותות ההוקרה על מצוינות עסקית ל-10 החברות העסקיות המצטיינות לשנת 2014, על פי בחירת חבר השופטים של DUN'S 100, אשר מנה דמויות בולטות מצמרת עולם העסקים בישראלי וביניהם: מנכ"ל אלביט מערכות - בצלאל מיכליס, ליאורה עופר – יו"ר מליסרון, רוני סופר – מנכ"ל גזית גלוב ובכירים נוספים.

החברות הזוכות באות ההוקרה על מצוינות עסקית של D'UNS 100  לשנת 2014 הן: טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ על מצוינות עסקית בתחום הפרמצבטיקה, 'מובילאיי' ו'צ'ק פוינט' שתיהן על מצוינות עסקית בתחום ההייטק, קבוצת 'פוקס' על מצוינות עסקית בענף הקמעונאות, 'בנק הפועלים' על מצוינות עסקית בתחום הפיננסים, רפאל ואלביט מערכות שתיהן על מצוינות עסקית בתעשייה הביטחונית, 'שטראוס גרופ' על מצוינות עסקית בענף המזון, 'שיכון ובינוי' על מצוינות עסקית בענף הבנייה והנדל"ן וכן 'רמי לוי שיווק השקמה' על מצוינות עסקית בענף קמעונאות המזון.