בעיתוי לא מקרי, יומיים בלבד לפני הבחירות לכנסת, מתכוון יו״ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון טל, לכנס היום ישיבה מיוחדת לאישור מינויו של מנכ״ל חדש, שיחליף את אלי גליקמן, שהודיע כבר לפני כחצי שנה על רצונו לעזוב את התפקיד עד סוף חודש מרץ.


לפי שעה נראה שהמועמד המועדף על ועדת האיתור הוא עופר בלוך, מנכ״ל מפעלי נייר חדרה לשעבר. בעשור האחרון מילא בלוך שורה של תפקידי ניהול מרכזיים במשק ובהם ניהול תשלובת החלב של תנובה, ניהול חברת נטפים וניהול חברת תקשורת הלוויינים יס.
 
לצדו של בלוך מתמודדים שישה מועמדים ובהם מנכ״ל רשות הדואר לשעבר אבי הוכמן, ורגולטורים לשעבר כמו מנכ״ל משרד התקשורת עדן בר טל, שאול צמח ממשרד האנרגיה ומנכ״ל רכבת ישראל בעז צפריר.
 

אלא שכינוסה החפוז של ישיבת הדירקטוריון, יומיים בלבד לפני הבחירות, יוצר את הרושם כי בחברת החשמל מעוניינים להשלים במהרה את הליך מינוי המנכ״ל כדי להעמיד עובדה מוגמרת בפני שר האנרגיה שימונה לאחר הבחירות.
 
יש לציין כי מאז שהוחלט על הקדמת הבחירות, הורה היועץ המשפטי לממשלה, עו״ד יהודה וינשטיין, למשרד האוצר ולמשרדי הממשלה השונים להימנע מקבלת החלטות שיש בהן משום יצירת עובדה מוגמרת במערכת הפוליטית.
 
נוסף לכך, דירקטוריון חברת החשמל התכוון להתכנס ממילא ביום חמישי הקרוב כדי לדון באישור הדוחות הכספיים ל־2014, כך שאפשר היה לנצל את אותה הישיבה גם לדיון במינוי המנכ״ל. למרות זאת, בחברת החשמל הוחלט כאמור לקיים פגישה עוד היום.
 
בתגובה לפניית ״מעריב־השבוע״, מסרה דוברת חברת החשמל: ״ועדת האיתור פועלת על מנת לבחור את המועמד הראוי ביותר לתפקיד מנכ״ל חברת החשמל, תוך שמירה על פרטיות המועמדים והליך בחירה מסודר על פי הנהלים. ההליך בתקופת הבחירות אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה״.