מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, הודיעה היום כי בכוונתה לסיים את תפקידה בתום שנתיים עם כניסתו של שר האוצר, זאת לאחר שבשבועות האחרונים הכינה עם הנהלת המשרד תכניות עבודה שיהוו תשתית לכניסתו של השר לתפקידו.



יעל אנדורן: "בתום שנתיים של עבודה אינטנסיבית אני מסיימת בסיפוק את תפקידי כמנכ"לית משרד האוצר. בתקופה זו בנינו תכנית אסטרטגית למשרד מתוך הסתכלות ארוכת טווח על הכלכלה הישראלית, וביצענו שורה ארוכה של רפורמות בתחומי שוק ההון, התעסוקה, חיסכון ארוך טווח ועוד".



"כמי שהחלה את דרכה המקצועית במשרד האוצר, שמחתי לחזור למשרד כמנכ"לית, ולהווכח שהוא עדיין מהווה מוקד משיכה לאנשי מקצוע מעולים בתחומם, המחויבים לרווחת תושבי ישראל", אמרה.



עוד הוסיפה אנדורן: "אני מודה לשר האוצר לשעבר ולראש הממשלה על הזכות לשרת את הממשלה ואת הציבור. אני מאחלת לשר האוצר שיכנס בהצלחה בתפקיד ומאמינה שהתשתיות הניהוליות שבנינו והתוכניות שהכנו ואשר יעמדו לרשותו, יהוו נקודת פתיחה מצוינת לממשלה הבאה".



אנדורן הייתה מנכ"לית מוערכת ודומיננטית מאוד. כשהגיע למשרד לפני שנתיים המשימה הראשונה שלה היתה לטפל בתקציב המדינה לשנים 2013-14.  



בתפקיד זה היא נשענה על ניסיונה כפקידה בכירה באגף התקציבים, מה שבא לה לעזר שכן הממונה על התקציבים דאז גל הרשקוביץ התפטר והיה עליה לרכז את גיבוש ואישור התקציב.



לאחר מכן לפיד ביקש ממנה לעמוד בראש שתי ועדות שהקים - האחת לבחינת תרבות הסדרי החוב, קרי תספורות, והשניה - לטפל בגיבוש נוסח חדש לחוק לעידוד השקעות הון. הוועדה הראשונה סיימה את תפקידה ומסקנותיה הסופיות הוגשו בנובמבר שעבר.



הוועדה השנייה נתקלה בבעיות בשל מחלוקות עקרוניות.  אנדורן סבורה שיש לבטל את הטבות המס של החברות הגדולות ואילו משרד הכלכלה ומשרד ראש הממשלה בדמות פרופסור יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל, מתנגדים בטענה שהדבר יפגע בכושר התחרות שלהן מול חברות בעולם.



ההתפטרות של אנדורן לא מפתיעה שכן מדובר במשרד אמון של השר וכששרים מתחלפים כל בעלי משרות האמון מתחלפים. עם זאת יתכן שלכחלון יהיו מחשבות אחרות והוא עושי לבקש ממנה להישאר משום שהיא נחשבת לחברתית ובעבר ניהלה את "עמיתים" - הגוף שניהל את קרנות הפנסיה הוותיקות שהולאמו.