נתונים לא טובים לענף התיירות, שלא מתאושש מאז מבצע צוק איתן וחודש נוסף של ירידה תלולה בהיקף לינות התיירים בבתי המלון.



בפברואר נרשמו בבתי המלון כ- 534 אלף לינות תיירים, 24% פחות מאשר בחודש המקביל בשנת 2014. לעומת הירידה בלינה של התיירים.



לעומת זאת, הישראלים נפשו בארץ יותר מבשנה שעברה, כשהלינה עצמה עלתה בשלושה אחוזים ל-731 אלף. זה הספיק כדי לנטרל את השפעת הירידה בלינות התיירים, שכן בפברואר נרשמו 1.3 מיליון לינות של ישראלים ותיירים,  11% פחות מאשר בפברואר של שנת 2014.


ירידות בלינות תיירים נרשמו בכל הארץ, למעט בהרצליה שבה היו כ-11 אלף לינות עליה של 9%. ים המלח רשם את הירידה הגבוהה ביותר בלינות תיירים, ירידה של 49% ל-16,000 ואחר כך אילת, עם ירידה של 39% ל-50,000.

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל אמר כי "המשבר אינו גזירה משמים והמדינה אינה יכולה להמשיך ולהשלים עם משבר שכזה, נוכח העובדה שמעבר לתקציבי ענק שמאבד המשק, ישנה פגיעה בעשרות אלפי מועסקים בתיירות, בעיקר באזורי פריפריה. יש לנו מה ללמוד משכנתנו מצרים, שחרף פגיעה קשה בה משלנו בתיירות הנכנסת, לא מוותרת ועושה מאמצים כבירים להשבת תנועת התיירות אליה באמצעות תקציב מיוחד בהיקף של 1 מיליארד דולר לפעולות שיווק שונות ומגוונות, שאכן מצליחות להחזיר אליה את התיירים.

גם מדינות אחרות, שנפגעו בתיירות בשנים האחרונות בעקבות קריסה כלכלית (למשל: יוון), או על רקע אירועים פוליטיים ומדיניים, או רצף אירועי טרור – אינן מרימות ידיים. שיווק - זו השקעה משתלמת כלכלית. יחד עם שאר גורמי תעשיית התיירות, אנו ממתינים בקוצר רוח לשר או שרת תיירות נמרצים וחזקים במשרד התיירות, כדי להביא את התקציבים הנדרשים ולצאת במתקפת שיווק ופרסום בעולם".