אחרי הירידה החדה בשער הדולר לעומת השקל, שוק המטבע של ישראל מתכונן לתקופה של חוסר יציבות. הסיבה העיקרית היא החלטת בנק ישראל להותיר את שער הריבית על כנו. בנק ישראל יצרך לפעול, במידה וחוסר היציבות בשוקי המטבע ימשך ובמידה והשקל ימשיך להתחזק.



בינתיים, יש קריאות לרשות ניירות הערך לחקור את פרשת HSBC, שכן היה זה דוח של בנק בריטי שקבע שבנק ישראל עומד להוריד את שערי הריבית לרמה שלילית שהציתה את ההתרחשויות אשר הסתיימו בתיסופו החד של השקל אתמול.
 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך להתדרדר מטה, וזאת בשעה שבשוק עדיין מנסים להתאושש מספקולציות השווא שקדמו להחלטת הריבית ביום שני וגרמו לצמד לצלול כמו אבן. אמש אף נגע הדולר-שקל ב-3.90 לפני שהתאושש לעבר אזור 3.92. ייתכן בהחלט שאלה הם גבולות המחיר בטווח הקרוב וכי הצמד יטלטל בין 3.90 ל-4, לפחות עד שיתבהרו כוונותיו של בנק ישראל. למרות האכזבה של השוק מהחלטתו הצוננת של בנק ישראל, ההרחבה הכמותית עדיין על הפרק".

עוד ציינו: "בנק ישראל חושש מאוד מדפלציה ומהשלכותיה ההרסניות וארוכות הטווח על המשק. אם נראה את המשך מגמת ירידת המחירים, בנק ישראל צפוי להשיק מדיניות כזו. ההחלטה של בנק ישראל ביום שני פשוט ביטאה גישה סבלנית יותר והמתנה לנתוני מקרו ואינפלציה נוספים לפני שיוצאים לדרך עם מהלך כה דרמטי ומרחיק לכת. על כן, סביר להניח שבתקופה הקרובה נתוני המקרו והאינפלציה המקומיים יהיו בעלי השפעה רבה יותר על השקל. אם נראה ירידה חדה יותר בדולר-שקל, גם זה עשוי להיות גורם מזרז עבור בנק ישראל לנקוט מדיניות כזו. ייתכן שזו תהיה דרכו של השוק לאלץ את הבנק לבצע הרחבה מוקדם מן המתוכנן. בעולם, הדולר ממשיך לדשדש, וזאת על רקע הירידה בציפיות הריבית, כך שגם מכיוון הדולר העולמי אין כרגע סיבות מעודדות עבור הלונגיסטים בשוק המקומי".