הדולר היציג עלה אתמול (שישי) ב- 0.7353% ל- 3.973 שקלים. שערו היציג של הדולר ביום שישי משקף ירידה שבועית של 1.9739%, אך עליה של 1.4038% מאז תחילת השנה. יש לציין עוד שבמסחר הבין בנקאי לאחר קביעת השער היציג הדולר ירד ב- 0.1762% ל- 3.9660 שקלים.
 
משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "לאחר הצלילה בשבוע שעבר, בעקבות החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי, ולא לבצע הרחבה כמותית מקומית, השבוע הצליח הדולר-שקל להתאושש ואף הצליח היום, יום שישי, לטפס מעל 3.99 לפני שנסוג לאחור וננעל בשער יציג של 3.973. זאת, הודות לספקולנטים שניצלו את הירידה כדי לרכוש מחדש את הצמד, והודות לבנק ישראל, אשר התערב פעמיים במסחר. למרות המומנטום החיובי, רק פריצה מעל מחסום ה-4 שקל לדולר תסמן את חידושו של המהלך העולה שנקטע עם החלטת בנק ישראל. יש לזכור שראינו הססנות והרבה בעיות טכניות של חולשה גם לפני שכל המהומה סביב הריבית וההרחבה היו באוויר".

עוד ציין שלום: ,הגבולות הרחבים כרגע של הצמד הן 3.90 ו-4. הם משקפים אי ודאות מסוימת שיש בשוק לגבי הכוונות האמיתיות במדיניות בנק ישראל, ובזו של הפדרל ריזרב כאחד. בעולם, הדולר-אינדקס ינעל היום שבוע שני ברציפות של ירידה, המימוש בדולר העולמי היה בהמשך להצהרת המדיניות בשבוע שעבר של הפד, שמעט ציננה את ציפיות הריבית שם".

על השוק המקומי אמר שלום: "כאמור, השוק המקומי עדיין מנסה להתאפס מחדש לאחר האכזבה מהפער בין תחזית HSBC למה שקרה בפועל בישיבת הריבית של בנק ישראל. חשוב להבין  שהתערבויותיו של הבנק המרכזי הישראלי מלמדות על החשיבות שהוא רואה בהמשך החלשת השקל. ירידה מתחת ל-3.90 היתה עלולה להאיץ את הירידה כלפי מטה באופן משמעותי, ובנק ישראל רצה להימנע מכך. נראה שגם השוק המקומי מבין שלמרות שבנק ישראל לא הודיע על צעדים חדשים בישיבתו האחרונה, האפשרות כי הבנק יוריד את הריבית אל מתחת לאפס, וישיק הרחבה כמותית עדיין על הפרק. בייחוד אם נתוני האינפלציה ימשיכו לשקף לחצים דפלציוניים.  גם בארצות הברית, התיקון של הדולר משקף בעיקר התפכחות של השוק מציפיות מעט מופרזות לגבי קצב העלאות הריבית של הפד. אבל בסופו של דבר, פערי הריבית והצמיחה צפויים להמשיך ולדחוף את הדולר-שקל מעלה בטווח הארוך יותר".