המאבק במפעלי ים המלח מתחמם שוב. כ-600 מעובדי מפעלי ים המלח צפויים להפגין מחר (ראשון) החל מהשעה 09:00, כנגד הפרת השביתה וביצוע עבודות על ידי קבלנים מאז תחילת השביתה. ניסיון העבר באירועים מסוג זה מלמד שיתכנו  עימותים. 
 
מאז תחילת השביתה נכנסו למפעל עובדי קבלן המבצעים את עבודותיהם של עובדי מפעלי ים המלח ובכך פוגעים בשביתתם של העובדים. כניסת הקבלנים למפעל מתבצעת בליווי מאות אנשי אבטחה שנשכרו על ידי הנהלת כיל.
 
עובדי מפעלי ים המלח מנסים למנוע את כניסתם של הקבלנים מדי יום וזכו לא פעם לתגובות אלימות מטעם המאבטחים. מחר צפויים מאות מעובדי המפעל להפגין כנגד כניסת הקבלנים.
 

ביום רביעי  שעבר נפתח המו"מ בין הצדדים לאחר שלפני שבועיים תיווך ביה"ד הארצי לעבודה בין הצדדים והגיע לפשרה בה נקבע כי השביתה הכללית בדרום הארץ תדחה, מכתבי הפיטורים יימשכו על ידי הנהלת החברה, השביתה במפעלי ים המלח ובתרכובות ברום תמשך והצדדים ייכנסו למו"מ.
 
ארמונד לנקרי, יו"ר מפעלי ים המלח, אמר:  "הנהלת כיל ממשיכה במרץ לקדם את תוכניתה להעביר ידע ומחלקות לחו"ל ולפטר עובדים ישראלים ובמקומם לשכור עובדים לא ישראלים ובו בזמן מנסה לשבור את השביתה הצודקת שלנו. אנחנו מתכוונים להלחם עד הסוף. נלחם נגד הפיטורים, נגד הפרת השביתה ונגד הברחת החברה מישראל". 
 
מכיל נמסר בתגובה: "כיל מכבדת את זכות השביתה וההפגנה של עובדיה והיא לא שברה את השביתה באמצעות ייצור על ידי עובדי קבלן.יחד עם זאת ההנהלה לא תסבול ולא תאפשר אלימות ופגיעה ברכוש החברה ומתקניה. מי שיפר הנחיות אלה לא יעבוד יותר בחברה, תוגש נגדו תלונה במשטרה ותישקל תביעת נזיקין אישית. ככל שהשביתה נמשכת ונמשכת ללא כל הישגים לוועד, המרמור, התסכול וחוסר הלגיטימציה לשביתה מתעצמים והולכים ולכן, הוועד ממציא עילות שווא לחמם את האוירה, ליצור פרובוקציות ולהצדיק את המחיר הנגבה מהעובדים והמפעל בגלל השביתה. בעוד הוועד נוהג בחוסר אחריות ובאלימות, ההנהלה פועלת לשמר ולתחזק את המפעל כדי שיהיה לעובדים לאן לחזור ומעסיקה קבלני משנה בפרוייקטים כגון הקמת תחנת הכוח החדשה בסדום".