כנק לאומי מימן כשנה האחרונה את ענף ההיי־טק בהיקף של 500 מיליון שקל מתוך 2 מיליארד שקל שהוקצו לפעילות הענף בארבע השנים הקרובות, כך עולה מנתונים שהגיעו ל׳׳מעריב־השבוע׳׳. הנתונים הרשמיים ייחשפו עם פרסום הדוחות הכספיים של הבנק השבוע.
חברת לאומי־טק, שבניהול יפעת אורון, מרכזת את הפעילות בתחום ההיי־טק. בסוף השבוע חנך הבנק סניף של לאומי־טק בניו יורק, ואותו ינהל איתן ספיר.
אורון סבורה כי ניו יורק תהפוך בהדרגה למרכז הפעילות של חברות ההיי־טק. לדבריה, בעוד שפעילות חברות ההיי־טק בחוף המערבי של ארה״ב מתמקדת בתחום האינטרנט, הסייבר והמובייל, בניו־יורק מתמקדות החברות בניו־מדיה ובכלל זה בפרסום ובשיווק ברשת. ״מטרת לאומי־טק היא להפוך לבית הפיננסי של חברות הודי־טק הישראליות הפועלות בארה״ב. ניו יורק הופכת בהדרגה למרכז הפעילות, וטבעי שתהיה ללאומי־טק נוכחות במקום״, אמרה ל״מעריב־השבוע״.

בארה״ב פועלות כיום, על פי הערכות, אלף חברות סטארט־אפ שלהן אוריינטציה ישראלית, 400 מתוכן מתמקדות בניו יורק. מבחינה תפעולית, נוח יותר לשרת את החברות ישראליות מניו יורק בהשוואה לפאלו אלטו, הנמצאת בחוף המערבי, שגם בה פעיל הבנק.
בנק לאומי הרחיב בשנה האחרונה את פעילותו בתחום ההיי־טק והוא עושה זאת באמצעות לאומי-טק ובאמצעות לאומי פרטנרס. לאומי־טק נתנה בשנה האחרונה התחייבויות השקעה בהיקף של 70 מיליון דולר לקרנות השקעה (ונצ׳ר קפיטל). נוסף על כך, היא משמשת כמעין מעבדה פיננסית עבור השקעות ישירות שמבצעת לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הישירה של הבנק. לאומי פרטנרס השקיעה 70 מיליון דולר מתוך 240 מיליון דולר שגויסו לקרן IGP בניהול חיים שני.
הקרן כבר רשמה אקזיט מהיר בחברת אינפוסיס ההודית ורשמה בתוך חודשיים רווח מיידי של 25 מיליון שקל. השקעה מוצלחת עוד יותר בוצעה בחברת מובילאיי.