שבוע המסחר יפתח הבוקר (שני) בציפייה למהלכי בנק ישראל בכל הנוגע לריביות, ולתגובות השווקים בעולם להסכם המתגבש עם איראן.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "נמשכת התנודה הגבוהה בדולר-שקל, זאת על רקע אי הוודאות בשוק המקומי לגבי הריבית של בנק ישראל. הדוח של HSBC הוציא מעט את השחקנים המקומיים משיווי משקל, וכעת ממתינים בשוק לרמזים מכיוונו של הבנק".



אמש פרסם הבנק את סקירת מחלקת המחקר, לפיה האינפלציה ב-2015 צפויה להיות שלילית. מנגד, נתוני הצמיחה והאבטלה ממשיכים להיות סבירים, וגם הצפי ל-2016 הוא יחסית חיובי. על כן, לא ברור אם יש לבנק ישראל בכלל צידוק להוציא לפועל מדיניות מרחיקת לכת כגון הרחבה כמותית כמו הורדת הריבית אל מתחת לאפס.



בשבוע האחרון שרטט הדולר-שקל את גבולות הגזרה הנוכחית, בטווח הרחב שבין 3.90 לארבעה שקלים. הגבולות הללו משקפים את אי הוודאות שיש בשוק לגבי כוונות המדיניות בנק ישראל ושל הפדרל ריזרב כאחד.



בעולם, הדולר-אינדקס נסחר בירידה, זהו השבוע השני ברציפות, זאת בהמשך להצהרת המדיניות של הפד מוקדם יותר החודש, שמעט ציננה את ציפיות הריבית על הדולר.



בנק ישראל עמד על המשמר בשבוע שעבר ובאמצעות התערבויות מנע שבירה מתחת לרמת 3.90, שהיתה עלולה להאיץ את הירידה כלפי מטה באופן משמעותי. ואולם, בחזית הספקולנטים, לאחר שהפסידו כסף רב בהימור על מהלך דרמטי של בנק ישראל, נראה שהם יהיו יותר זהירים, נצטרך לשמוע רטוריקה מפורשת הרבה יותר מצדו של הבנק כדי שהצמד יוכל לטפס שוב מעל מחסום הארבעה שקלים.



כך גם לגבי הספקולנטים בעולם, שהתפכחו מציפיות הריבית המעט מופרזות לגבי קצב העלאות הריבית של הפד, כמו גם דבריה הנחרצים של יו"רית הפדרל, ג'נט ילן, שלא המריצו את המשקיעים לרכוש את הדולר.



כל עוד לא תתבהר התמונה, הן בגזרת הריבית המקומית והן בגזרת הריבית בארצות הברית, הדולר-שקל צפוי להמשיך לנוע בתוך הטווח המצוין.