ההסתדרות ממשיכה לפרוס כנפיים ולהרחיב את פעילותה. הסכם קיבוצי נחתם היום (שני) במפעל גלידות שטראוס מקבוצת יוניליוור שבעכו.



ההסכם החדש שנחתם בין עובדי מפעל שטראוס מקבוצת יוניליוור בעכו, ההסתדרות במרחב גליל מערבי בהנהגתו של היו"ר אשר שמואלי, והנהלת המפעל, נוגע לכ-300 עובדי המפעל המייצר גלידות, ויהיה תקף עד לסוף 2018.



ההסכם החדש מביא מספר בשורות לעובדים, ביניהן: תוספת שכר ממוצעת של 12% למועסקים במפעל שתבוצע בארבע פעימות במהלך שנות ההסכם ותוספת ותק שתגיע עד ל-2%.



עוד על פי ההסכם, נקבע כי גובה השי לחג שיחולק לעובדים בראש השנה ופסח יעמוד בכל אחד מהחגים על 890 שקל בתלושי קנייה ועוד 1,235 שקל לשימוש העובדים בחנות המפעל. החברה אף תשלם מדי שנה לכל עובד 1,190 שקל עבור קצבת ביגוד.



מידי שנה: פעילות רווחה לכלל העובדים



בנוסף לכך הוסכם כי ועד העובדים יארגן בכל שנה עד שני נופשים לעובדים, וההנהלה תממן לכל עובד 1,500 שקל בשנה לטובת השתתפות בנופשים אלו. לצד זאת, הוסכם כי ילדי עובדים שימלאו להם 18 שנים יקבלו "שי בגרות" על סך 380 שקל, מדי שנה העובדים יקבלו כרטיסים למופעי ילדים אשר יירכשו במרוכז על ידי הנהלת החברה. מתנה נוספת תינתן לילדי עובדים שעולים לכיתה א'.



זאת ועוד, בהסכם נקבע כי השתתפות ההנהלה בקופת הוועד תעמוד על 115 אלף שקל מדי שנה בכל אחת משנות ההסכם, וכי מדי שנה תתקיים גם פעילות רווחה לכלל העובדים, בעלות של 70 אלף שקל, אותה תשלם הנהלת המפעל. כמו כן, ההנהלה תעביר בכל שנה 200 אלף שקל לקופת הוועד למימון מענק מטעמו שיחולק לעובדים שיגיעו לגיל פרישה, וגובהו יהיה שלוש משכורות חודשיות.



יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, בירך את יו"ר ועד העובדים יוסי רוזן ואת חברי הוועד, את מנכ"ל המפעל יריב בן הרוש ואת מזכיר האיגוד המקצועי פרדי שכטר על חתימת ההסכם ואמר: "אני שמח וגאה, ההסכם מביא שיפור משמעותי בתנאי הרווחה של העובדים. יישר כח לכל העוסקים במלאכה, ההסכם החדש הוא דוגמא לוועד עובדים אחראי שיודע לדאוג לרווחתם של העובדים - ולטובת המפעל".