נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, התייחסה היום (שלישי) לפרסום הדוח של בנק ישראל, והעבירה מסר לממשלה החדשה לפיו הכנסת החדשה תידרש להעלאת מסים בסך שני מיליארד שקלים



במסיבת עיתונאים של בנק ישראל, אמרה פלוג כי "הממשלה שתקום תצטרך להתמודד עם בעיות היסוד של המשק הישראלי בתחום הכלכלי והחברתי, ביניהן העלאת פריון העבודה והעלאת כושר ההשתכרות, הפחתת יוקר המחייה והגברת התחרות, הגדלת ההיצע בשוק הדיור והפחתת העוני ואי השוויון".



דבריה של פלוג ממחישים את הדאגה הקיימת בבנק ישראל כי הממשלה החדשה לא תמשיך במדיניות תקציבית אחראית. פלוג שוב העריכה כי יהיה צורך להעלות מסים בכדי לאזן את התקציב, ואמרה: "אני משוכנעת שהממשלה החדשה תלמד את המלצות המדיניות שאנו מציגים ותיקח אותן בחשבון".



פלוג התייחסה להמלצות בנק ישראל ואמרה: "את המדיניות המפורטת צריכה, כמובן, לגבש הממשלה הנבחרת בהתאם לסדרי העדיפויות שלה, ובמסגרת תקציבית שמתחשבת בצורך להמשיך להפחית את נטל החוב הציבורי, בהוצאה הציבורית האזרחית הנמוכה, ובעלותן של תכניות ממשלתיות שכבר אושרו בעבר שאינן עקביות עם מגבלת כלל ההוצאה".



נגידת בנק ישראל התייחסה לפערים במשק ואמרה כי לדעתה הם נובעים, בעיקר מפריון העבודה הנמוך, שהוא גם המפתח לכושר ההשתכרות. לדעתה, חשיפה לתחרות מחו"ל כזרז להתייעלות וחדשנות היא המפתח לעליית הפריון.



הנגידה הציעה לממשלה החדשה שתקום לנקוט במדיניות שתשמר את המשק: "מצב המשק הישראלי בהחלט טוב, כפי שמצביעים נתוני המאקרו העדכניים. אם נשכיל להתמודד עם האתגרים הרבים שניצבים בפנינו ונקדם תכניות ארוכות טווח להגשמת היעדים שהצבנו, נוכל להבטיח שהמשק ישמור על יתרונותיו היחסיים, על היציבות, ויצמח באופן שמיטיב עם כל שכבות האוכלוסייה.