חדשות טובות לאנשים שחששו כי ינותק להם זרם המים בשל מצבם הכלכלי. החל ממחר (רביעי), ה- 1 באפריל, תאגידי המים לא יוכלו לנתק אנשים מהזרם בגין חוב, ללא היתר מיוחד מרשות המים. על פי הכללים שקבעה הכנסת בעניין זה, תאגידי המים לא יורשו לנתק אנשים שהתקשו לעמוד בתשלומי המים בשל מצבם הכלכלי.  כמו כן, תאגידי המים אינם רשאים לנתק בגין חובות שנצברו לפני ה- 1 באפריל 2015. 



לדברי עו"ד טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח, שעתרה לבג"ץ נגד ניתוקי המים והובילה מטעם האגודה את המאבק בהם, "בשנים האחרונות שבנו והתרענו על האבסורד, שגורם לכך שאנשים נאלצים לחיות ימים ושבועות בלי מים, רק בשל עוני. אני מברכת על כך שהגורמים האחראיים ברשות המים הבינו שדרוש תיקון רציני, ומודה לחברי הכנסת – אבישי ברוורמן, איציק שמולי, איתן כבל ואחרים – שהתגייסו כדי לקדם שינוי חיוני. תשלומי המים עדיין יקרים מדי, ומשק המים עדיין לוקה בבעיות קשות, אבל החל ממחר, יש לקוות, שאלפי אנשים החיים בעוני יינצלו מהמצוקה והבושה שגורם ניתוק המים עקב חובות". 
עו"ד ניר הוסיפה, כי "מוקדם עדיין לדעת, מה יקרה בשטח, ואם משפחות החיות בעוני יזכו להגנה אפקטיבית מפני ניתוק. האגודה לזכויות האזרח ושורה של ארגונים ופעילים מרחבי הארץ יעמדו על המשמר במטרה להבטיח שזה אכן יהיה כך, ואני מזמינה את הציבור הרחב לפנות אלינו במקרים של ניתוקים לא מוצדקים". 

לדברי גב' אסתר צדוק, פעילה בפורום המים הירושלמי, שנותקה מהמים בגין חובות, "למרות שאני ובעלי שנינו אנשים עובדים, לא הצלחנו לעמוד במחירי המים ונקלענו לחובות עצומים, שעברו גם להוצאה לפועל וגרמו לנו למשבר נוראי. אנחנו עדיין מתמודדים עם האסון הכלכלי שנחת עלינו בגלל חובות המים, אבל אני מקווה שהשינוי שהצלחנו להביא, ימנע מאחרים להגיע למה שקרה לנו".