אחד משיאי משפטו של איש העסקים לשעבר, נוחי דנקר, הגיע היום (ראשון) כאשר הוא עלה לדוכן העדים בנושא הרצת המניות.



כזכור, ביוני 2014 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד דנקנר לפיו ביומיים שקדמו להנפקת IDB אחזקות, שגייסה מהציבור 321 מיליון שקל, רקם דנקנר תוכנית קרניטית כדי לתמוך בשער הגבוה של המנייה, תוך שהוא מגייס את מקורבו, איתי שטרום, הבעלים של חברת ISP כדי לבצע רכישות מאסיביות ובהיקף  של 42 מיליון שקל לתחזק את שער המנייה.



במהלך עדותו של דנקנר הופסק המשפט לאחר שדווח על שריפה שפרצה בבית משפט השלום ויושבי האולם פונו מהמקום. לאחר כחצי שעה הוא שוב חודש.



על פי כתב האישום, העיסקאות בוצעו על ידי עד המדינה, עדי שלג, בתיווך איתי שטרום, תוך שעסקאות מתואמות מול חשבון ניירות הערך של חברת CP ברוקר, בבעלות מאיה שלג, אישתו של עד המדינה. 



דנקנר תולה את האשמה בקריסת IDB ברפורמה שהוביל השר כחלון ואמר: "הדבר שגרם לקריסה היא הרפורמה בסלולר. באמצעות דיסקונט השקעות החזקנו במחצית מסלקום. בשיאה היתה שווה החברה 3 מיליארד דולר, שווי השוק ירד בחצי מיליארד וזה שורשר מירידה חריפה של IDB פיתוח ואחזקות, וחברות האחזקה נפגעו. כמעט כל החברות היו ממונפות שלקחו אשראיים, שהיו סבירים לטעמי".

"במחצית 2011 הגדרתי שלהקה של ברבורים שחורים התיישבה עלינו. אני לא רוצה להתנער מאחריות מהחלטות עסקיות לא טובות שעשיתי, ועשיתי טעויות. החלטה שגויה אחת היא המשך ההשקעה בקרדיט סוויס, זוכרים לך רק את ההפסד.
 
את השלב הזה מנהל עורך דינו גיורא אדרת ומטבע הדברים, חקירתו של דנקנר על דוכן העדים מציגה את גרסתו. השלב הבא צפויה חקירה נגדית קשה יותר. מוקדם יותר אמר עו"ד אדרת: "כל ההתפתחויות היו אקראיות למרות הצגת התביעה כאילו מדובר במבצע להצלת אידיבי. כל זה מנוגד לאופיו של דנקנר כאדם קפדן שמתכנן הכל מראש. נראה שהפעילות של שטרום הבורסה משתלבת עם רצון להיכנס לפוזיציה תוך כדי רצון לעשיית רווחים ממסחר יומי, כאשר ניתוח הפעילות מראה שהיא לא לצורך הטיית שער… ל-IDB היו אלטרנטיבות לעבור חודשים קדימה גם ללא ההנפקה. לכן התזה הזו של הקיץ הקץ על החברה היא לא נכונה".
עורך הדין אדרת שאל את דנקנר עד כמה הוא היה מעורה. על ההיכרות שלו עם איתי שטרום, אחד מהמעורבים בפרשת הרצת המניות המרכזי והשיב: "ידעתי מעט מאוד על עסקיו. הכרתי אותו רק ב-2010 ומאז נוצרו קשרי חברות, נפגשנו הרבה, מצאתי אדם כלבבי, מקצוען וחבר". לשאלה כמה היה מעורב בעסקיו אמר דנקנר: "ידעתי מעט מאוד על עסקיו... לא הכרתי אף אדם שעבד איתו...".