הדו"ח שפרסם משרד הבריאות אתמול (שלישי) על ריבוי חולי הסרטן בחיפה ועל הזיהום בעיר, עדיין מעורר הדים אך בחיפה ובמפעלים הכימיים במפרץ מתנערים מאחריות
 
יונה יהב, ראש עריית חיפה, אמר שהאשמה היא בממשלה, כי "תפקידם של משרדי הממשלה היא להגן על תשובי הצפון והם הפקירו אותם כי הם הכשילו כל ניסיון של הרשויות לשים סוף למפגעים. חשוב לזכור כי הכלים לטפל בנפגעים נמצאים בידי הממשלה ולא בידי העיריות. לאורך כל הדרך הנתונים מוסתרים מראשי הרשויות, מעכו ועד חדרה - והמשרד להגנת הסביבה מסרב לחלוק אתנו את רשימת המפעלים המזהמים ולחשוף את רמת הזיהום של כל אחד מהם".

עוד אמר יהב: "יש לשים קץ לאימפוטנטיות של הגופים המוסמכים, העוסקים לצערנו בפרשנות וניתוח טבלאות במקום להילחם על בריאותם של תושבי הקריות, טבעון, עכו וחדרה.  באופן מדהים ומקומם לומדים תמיד ראשי הערים את הנתונים מכלי התקשורת, ולא מפקידי הממשלה".
 
יהב הוסיף ואמר, כי "הדאגה האמתית היא כי הנתונים המפורסמים על ידי משרדי הממשלה סותרים את עצמם לדומה: אם המשרד להגנת הסביבה מכריז כי בזכותו הופחת זיהום האוויר במפרץ חיפה ב – 6 השנים האחרונות ב – 70 אחוזים ועדיין מבקש להכריז על שליש ממדינת ישראל כאזור מוכה זיהום נשאלת השאלה האם לא צריך לסגור את המדינה ולעזוב את הארץ". 
 

החברות הכימיות הגדולות באזור המפרץ לא היו מוכנים להגיב, אך גורם בכיר בבתי הזיקוק, שנחשבים לאחד מהמזהמים הגדולים באזור המפרץ אמר: "מדובר בדו"ח מיושן שכן הוא מתייחס למצב עד לשנת 2007 ובינתיים הרבה דברים השתנו כשהמפעלים הכימיים באזור השקיעו סכומי כסף גדולים כדי לשמר את הסביבה. בתי הזיקוק השקיעו קרוב למיליארד שקל באיכות הסביבה, בשימור  על ניקיון האוויר, הקרקע והמים. מה שהיה נכון בשנת 2007 כבר לא נכון בשנת 2015".
 
גם באיגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה, הגף שבוחן את איכות הסביבה באזור המפרץ בצורה שוטפת, מתרעם על הפרסום ובהודעה שפרסם הערב אמר: " דו"חות משרד הבריאות שפורסמו עד כה מעידים על כך כי עודף התחלואה בסרטן, הקיים בקרב מבוגרים באזור מפרץ חיפה מצוי במגמת ירידה וכי שיעור תחלואת הסרטן בקרב ילדים הוא בין הנמוכים בארץ ועומד על 168.5 מתוך מיליון ילדים. כך שברור כי הרמיזה לעודף תחלואה בילדים אינה נכונה ולא ברור מה פשר ההתעסקות הנוכחית המטעה בנושאים הללו".