מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3 אחוז בחודש מרץ, בהשוואה לחודש פברואר 2015, והגיע לרמה של 98.8 נקודות לעומת 98.5 בחודש הקודם. מאז תחילת השנה, ירדו המדד הכללי ב-1.3 אחוזים יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. המדד ללא דיור ירד ב-1.6 אחוזים והמדד ללא אנרגיה ירד ב-0.9 אחוז. 

בשנים עשר החודשים האחרונים, מרץ 2015 לעומת מרץ 2014, המדד הכללי ירד באחוז אחד, המדד ללא דיור ירד ב-2 אחוזים, המדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.8 אחוז, והמדד ללא אנרגיה ירד ב-0.2 אחוז.
 
בחודש מרץ נרשמו עליות מחירים בסעיפים הבאים: פירות טריים (ב-1.7%), תחבורה (ב-1.6%), תרבות ובידור (ב-0.9%) ודיור (ב-0.7%). ואילו ירידות מחירים נרשמו בירקות טריים (ב-4.2%), הלבשה והנעלה (ב-2.0%), שונות (ב-0.4%) ובריאות (ב-0.3%).
 
מדד מחירי הדירות שנמדד בחודשים ינואר ופברואר 2015 קובע שמחירי הדירות יחסית לחודשיים הקודמים, דצמבר 2014 –ינואר 2015, עלו ב-0.4%. ההערכות בשוק ההון דיברו על עליה של 0.4% במדד מרץ, כשרבע מכך מיוחס לעליית מחיר הדלקים.

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי ב"פסגות", אור בתגובה למדד: "מדד מרץ הוא הסנונית שמבשרת על חזרתה של האינפלציה בישראל לרמות 'נורמאליות'. אמנם, האינפלציה בהסתכלות ל-12 החודשים האחרונים עדיין שלילית אך זו מושפעת הן מהירידה החדה במחירי הסחורות והן מירידות מחירים יזומות כמו בחשמל ובמים.

"כעת, משאלו מאחורינו ובהינתן הריבית הנמוכה וההתאוששות במשק, אנו מעריכים שהאינפלציה תחזור בתחילת השנה הבאה לטריטוריה חיובית. יחד עם זאת, בהשוואה היסטורית, סביבת האינפלציה במשק תוותר נמוכה יחסית ותעמוד רק קצת מעל הטווח התחתון של יעד המחירים. השינויים בהרגלי הצריכה בישראל והרפורמות הממשלתיות ימשיכו להקשות על עליית מחירים מהירה כך שלפחות מבחינת בנק ישראל לא צפוי לחץ להעלות את הריבית בזמן הקרוב".

אלדד תמיר, מנכ"ל ובעלים של "תמיר פישמן", אמר: "מדד המחירים לצרכן שוב הפתיע, התוצאות היו נמוכות ב50% מהצפי, נתון זה מצטרף למספר גדול של נתונים מאכזבים באשר לרמות המחירים בישראל. נתון מפתיע זה יכול להגדיל את הסיכוי למהלך של הרחבה כמותית או אפילו הורדת ריבית נוספת ובכל מקרה, כל צפי שהיה בשוק לעליית ריבית קרובה, נראה כרגע רחוק מהמציאות".