הדולר ממשיך לרדת לעומת השקל. אתמול שערו היציג ירד ב-0.2% ל-3.975 שקלים, אך הוא המשיך לרדת במסחר הבין בנקאי. הבוקר (חמישי) הוא ירד ל-3.9581 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "הדולר-שקל ממשיך להיסחר תחת לחץ, בעיקר על רקע החולשה של הדולר בעולם ביממה האחרונה. אמש נרשמה בעקבות פרסום ספר הבז' של הפד, שהעלה תמונה כלכלית פושרת למדי, ובכך שוב צינן את ציפיות הריבית של השוק והחליש את הדולר".



הדולר-שקל נסוג שוב לאחור והוא נע סביב 3.95-3.96. כאמור, לתנועה באזורי האמצע של הטווח אין משמעות טכנית, הצמד מצוי כבר כמה שבועות במגמת דשדוש ללא כיוון ברור. החולשה של הדולר בעולם האפילה על פרסום מדד המחירים לצרכן בישראל אמש, שהצביע על עליית מחירים של 0.3% בלבד בחודש האחרון, מעט נמוך מהתחזיות המוקדמות.



ברמה השנתית, האינפלציה עדיין בטריטוריה שלילית. מתחילת 2015 ירד המדד ב-1.3% ובשנה האחרונה ירד המדד ב-1%. נדמה שהנתון הזה מחזק את הצורך של בנק ישראל לבצע צעדי מדיניות רחבים נוספים, כגון הורדת ריבית ואף הרחבה כמותית. אך לפחות על פי תחזית מחלקת המחקר של הבנק- גם בחודשים הבאים צפויים מדדים חיוביים והאינפלציה אמורה לחזור לתחומי היעד בשנה הבאה.