רוב האנליסטים בבורסה לניירות ערך מעריכים כרובם כי בנק ישראל ישאיר היום (שני) את הריבית לחודש מאי ללא שינוי, כך שתמשיך לעמוד על 0.1% לשנה.
עוזי לוי מקבוצת ההשקעות אינפיניטי כותב בסקירה שפורסמה אתמול כי ״הנגידה קרנית פלוג פועלת נכון. בפני בנק ישראל לא ניצבת דילמה מהותית. האינפלציה השלילית ב־2014 איננה מקור לדאגה, ובנק ישראל איננו חושש דווקא מרמת הביקוש המקומי. הירידה במדד נבעה משינויים חד־פעמיים כמו מחירי המים, החשמל והנפט. בנק ישראל חושש לגורל הייצוא והוא נחוש לשמור על פיחות השקל״. לוי הוסיף כי ״פעולות הנגידה נועדו לשמור על רמה נמוכה של השקל ולתמוך בפיחות השקל במונחי סל, וזאת במטרה לא לפגוע בפעילות הריאלית״.
גם איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות יצירות, מעריכה שהוועדה המוניטרית תותיר היום את הריבית ללא שינוי, וזאת לאור מכלול המשתנים הכלכליים ובראשם רמת המחירים. גם בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים שהריבית תישאר ללא שינוי. כלכלני החברה קובעים כי ״בבנק ישראל יעדיפו להמתין לפרסום מדד חודש אפריל, שהוא באופן מסורתי גבוה, ורק לאחר מכן יחליטו על כיוון הריבית״.

באותה דעה מחזיקים גם אילן ארצי מבית ההשקעות הלמן אלדובי וגם אלכס ז׳בזינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב דש. ז׳בזינסקי מגדיר את הסיכוי לשינוי כלשהו בריבית היום - ״אפסי״.